Ønskes: Jeres erfaringer med Gigabit netvæ~
Fra : Michael Døj

Dato : 24-08-02 23:05

Hej i gruppen.

Jeg har et lille privat netværk med 4 maskiner.
(1 server og 3 klienter).
Alle maskiner kører med 100 M/Bit netkort,
og er forbundet med en billig 5 ports 100 M/Bit D-Link
switch. Generelt er der er tilfredsstillende overførselshastighed,
dvs. typisk mellem 7-9 MB alt efter antal/størrelse på de filer der
overføres.

Jeg er imidlertid kommet til at snakke med en kammerat
omkring gigabit udstyr. Hvis jeg nu investerede i sådan noget
grej (ved godt, at det stadig er relativ pebret), hvilke
overførselshastigheder
ville jeg så kunne forvente? (Sådan cirka...)

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med sådan noget grej.
På forhånd tak og fortsat god weekend.
Med venlig hilsen / Best regards

Michael Døj, Esbjerg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-02 23:07

"Michael Døj" <FJERNdoej@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> grej (ved godt, at det stadig er relativ pebret), hvilke
> overførselshastigheder
> ville jeg så kunne forvente? (Sådan cirka...)>

Så hurtigt som dine harddiske og system kan overføre til netkortet.. vil jeg
skyde på.. Det er nu de færeste harddiske der kan levere ca. 80MB/s

Nu er gigabit netkort nu ikke så dyre igen.. Men Switch osv.. Koster vist en
del...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-08-02 23:17

On Sun, 25 Aug 2002 00:04:30 +0200, "Michael Døj"
<FJERNdoej@esenet.dk> wrote:

> [...]
> godt, at det stadig er relativ pebret), hvilke overførselshas-
> tigheder ville jeg så kunne forvente? (Sådan cirka...)

Det afhænger utroligt meget af din hardware. Der skal nogle ret
voldsomme maskiner til at levere noget, der bare minder om giga-
bithastigheder.

Men mindre kan vel også gøre det? Hvis du kan få 200 Mbps, så er
det jo stadig radikalt bedre end, hvad du har i dag.

Det behøver i øvrigt ikke være så dyrt igen:
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswgiga/netnggs508t.html
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-nic/netnic42/netpwla8490mt.html

> Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med sådan noget grej.

Hvis man har behovet, så er GE vældig godt.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 25-08-02 22:44

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Det behøver i øvrigt ikke være så dyrt igen:
> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswgiga/netnggs508t.html
> http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-nic/netnic42/netpwla8490mt.html

Michael kunne måske endda nøjes med en gigabit desktop adapter, den er
væsentligt billigere end server adapteren.

http://www.proconsult.dk/go/netpwla8390mt

P.S.: Jeg arbejder i ovenstående firma.

--
Med Venlig Hilsen