Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vidvinkel objektiv til Canon Eos 500
Fra : Ronni Hansen

Dato : 24-08-02 22:31

Hej

jeg har overvejet at anskaffe et vidvinkel objektiv til mit Canon Eos 500
Kamera..

Er der nogen, som har nogle erfaringer med objektiver. Gerne andet mærke end
Canon. Og hvad er prislejet for sådanne....

Hilsen

Ronni Hansen

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 25-08-02 11:18

Sigma laver rigtigt gode objektiver prøv at kikke på:
http://www.fovitech.dk/fotodok/sigma/sigmobj/sigobjin.htm
De priser der står i deres prisliste er højere end de priser f.eks. Bingo
Foto tager.

Hilsen Hans

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 25-08-02 11:54

Jeg prøvede lige for sjov at sammenligne priserne hos Fovitech og
Japanphoto's webshop....og Fovitech vandt flere steder med billigere priser.

Jeg troede egentlig at Japan Photo var billige på markedet, men..man lære
noget værd dag.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 25-08-02 16:15

On Sun, 25 Aug 2002 12:54:26 +0200, \(4690\) Claus Smith wrote:

> [...]
>
>Jeg troede egentlig at Japan Photo var billige på markedet, men..man lære

Det troede jeg også, men de havde klart den dyreste kombination af et Canon EOS
300 og et Sigma-objektiv, da jeg skulle købe dette for nogle måneder siden.
PhotoTeam var billigere men billigst var Sct. Pauls Foto i Rysgade i Århus,
hvor jeg købte kamera, objektiv (28-300mm), film og taske for ~5000,-.
Forleden så jeg et objektivt magen til til salg i en butik i Viby Centret, og
dér kostede det ~5000,- for objektivet alene. Det betaler sig at bruge bare
fem minutter på at undersøge priserne lidt inden man køber noget =).

--
Stephan Henningsen

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 25-08-02 16:20

Undskyld at diskussionen lige blev afsporet. Er der nogen der kender til et
godt vidvinkelobjektiv? Jeg har selv også og spekuleret i at købe et, men de
er jo alle rasende dyre (fra ny). Hvad skal man være opmærksom på, når man
køber sådan et?

Jeg læste inde på Sigmas hjemmeside om et af deres vidvinkler, at de havde
laget et ekstra stykke glas ind, som udlignede den fortegning
(fiskeøje-effekt?), som ellers er typisk for vidvinkler. Nogen som har
erfaring med dette? Bliver billederne lige så effektfulde?

--
Stephan Henningsen

Fra : Amund Johansen

Dato : 25-08-02 16:36

stepha_n@tisprut.dk (Stephan Henningsen) wrote in

> [...]
> til et godt vidvinkelobjektiv? Jeg har selv også og spekuleret i at
> købe et, men de er jo alle rasende dyre (fra ny). Hvad skal man være

   Hei,
fra Canon er 24mm f/2.8, 28mm f/2.8 og 35mm f/2 gode objektiver. 28mm f/2.8
er et billig objektiv prismessig - men ikke kvalitetsmessig !

mvh
Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 25-08-02 19:47

On Sun, 25 Aug 2002 15:35:47 GMT, Amund Johansen wrote:
> [...]
>fra Canon er 24mm f/2.8, 28mm f/2.8 og 35mm f/2 gode objektiver. 28mm f/2.8
>er et billig objektiv prismessig - men ikke kvalitetsmessig !

Jeg tænkte lidt i retning af 14mm.

--
Stephan Henningsen

Fra : Amund Johansen

Dato : 25-08-02 22:02

> Jeg tænkte lidt i retning af 14mm.

   Dyrt ! Fryktelig dyrt ! Men gøy - veldig gøy !

Aner ikke hva som er "billig" i den enden !

mvh
Amund