MS Windows
briani 27239
RNAAPP.EXE - hvad er det - og kan det afin~
Fra : Jesper Jensen

Dato : 24-08-02 22:43

Hej,

Jeg kører Windows 98 og har længe døjet med det problem, at hver gang
Windows starter op, så forsøger programmet
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE at få adgang/ringe op til internettet.
Hvis jeg tykker på Annuller knappen i "Dial up connection"
dialogboxen, så bliver den ved med at poppe op adskillige gange (10-20
gange),

Problemt er som sagt opstået for lang tid siden, så jeg kan ikke huske
om det er sket i forbindelse med at jeg har pillet ved noget
opsætning el. lign.

Er der nogen der vil være så venlig at fortælle mig hvad det program
gør godt for - og hvad hulen det skal ose rundt på internettet for ?

Og allerbedst - hvordan får jeg sat en stopper for det ?

På forhånd tak,

Mvh Jesper Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-02 22:55

"Jesper Jensen" <jesperj@post9.tele.dk> wrote in message

> Er der nogen der vil være så venlig at fortælle mig hvad det program
> gør godt for - og hvad hulen det skal ose rundt på internettet for ?

Højt sansynligt en Vira... Eller et slags spion software....

> Og allerbedst - hvordan får jeg sat en stopper for det ?

Prøv at download et antivirus program.. Evt prøv at åbn "msconfig" gå til
startup, og fjern hakket i programmet.. Så skulle den gerne ikke starte op..
Med mindre det er en vira, der starter programmet op

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-02 22:56

> Højt sansynligt en Vira... Eller et slags spion software....

Måske en sådan en her:

http://www.all-about-pc.de/english/Virus%20Corner/Babylonia.asp

Fra : Madsen

Dato : 24-08-02 22:58

Jesper Jensen skrev:

> Er der nogen der vil være så venlig at fortælle mig hvad det program
> gør godt for - og hvad hulen det skal ose rundt på internettet for ?

En søgning på Google giver bla. denne artikel:
http://www.modemhelp.net/newsletter/dun/combatrnaapp.shtml

Du kan også prøve her: http://makeashorterlink.com/?W54724A91
Du har tjekket for virus, ikke?

Madsen.

Fra : Silveruno

Dato : 25-08-02 23:31

Kig den her link, så bliver du måske lidt klogere.

http://www.modemhelp.net/newsletter/dun/combatrnaapp.shtml

Virker som om den er lige så anvendelig eller rettere uanvendelig som LoadQM

http://www.infopackets.com/freenewsarticles/loadqm.exe.htm

Leo Vaeversted
http://www.vaeversted.nu