ISDN modem prob.
Fra : Ole Køster

Dato : 24-08-02 19:09

Jeg har fået ny computter, men jeg har prob. med at komme på nettet.
Har installeret XP, og den finder og installerer modemet, jeg kan etablere
forbindelse til nettet, men kan ikke trække nogle sider ned, kun ½ side hvis
jeg er heldig. Det samme gælder for min post.
Det er en ISDN forbindelse jeg har, modemet er et Diva T/A
Mit bundkort er et ECS K7S6A med en 1800 XP processor.
Er der nogle der har et forslag til hvad jeg skal gøre.

mvh Ole

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 24-08-02 19:09

"Ole Køster" wrote:

> [...]
> forbindelse til nettet, men kan ikke trække nogle sider ned, kun ½ side hvis
> jeg er heldig. Det samme gælder for min post.

Hvad sker der ?
Afbrydes eller låser forbindelsen ?

Kan du evt. kople op igen uden reboot ved afbrydelse ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Ole Køster

Dato : 24-08-02 20:08

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Hvad sker der ?
> Afbrydes eller låser forbindelsen ?
>
> Kan du evt. kople op igen uden reboot ved afbrydelse ?

Hej Erik
Jeg afbrydes ikke, men siden kommer aldrig frem, windows logoet snurrer bare
rundt og rundt oppe i højre hjørne. Det er lykkedes mig at få ½ Yahoo side
frem. Når jeg henter post, kan jeg hente 1-2 mails ud af måske 10-15
stykker.

Ole

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 24-08-02 20:12

"Ole Køster" wrote:

> [...]
> rundt og rundt oppe i højre hjørne. Det er lykkedes mig at få ½ Yahoo side
> frem. Når jeg henter post, kan jeg hente 1-2 mails ud af måske 10-15

Der er tre muligheder, du skal tjekke.

Først modem, hvor det vigtigste er hardwarekomprimering.

Dernæst ISDN modem, som er noget mere kompliceret, nok
bedst at du beskriver den profil, du logger på med, samt
den udbyder, du kopler op til.
Tjek at din opsætning er som beskrevet på den vejledning,
du har fået.

Til sidst netværk, men det gemmer vi lige i første omgang.

Fra : Ole Køster

Dato : 28-08-02 22:44

> [...]
> du har fået.
>
> Til sidst netværk, men det gemmer vi lige i første omgang.

Hmm, i mellemtiden har jeg haft kontakt med TDC isdn support, samt get2net
internet support, men det er ikke lykkedes dem, på trods af stor indlevelse
i mit problem, og stor tålmodighed, at skaffe ordentligt hul igennem.
Jeg har prøvet både at koble op på 1 eller 2 kanaler, hentet nyeste driver
ned, men lige lidt hjælper det.

mvh Ole Køster