MS Windows
briani 27239
Diskproblemer under XP
Fra : Jens Jensen

Dato : 24-08-02 19:15

Efter at have købt en ny HD og installeret denne som primær bootdisk har jeg
mistet adgangen til min HD nr 2, forstået på den måde, at Xp meddeler at
diske har en anden størrelse end den faktisk har og at jeg ikke har adgang
til alle mine backup-filer som jeg havde flyttet herover før isættelsen af
min nye disk. XP rapporterer at disken er en 74,5,GB disk ( det er en 40GB
Seagate Barracuda). Disken var NTFS-formatteret. BIOS rapporterer disken med
den korrekte størrelse. Jeg vil grumme gerne have adgang til mine filer
inden en evt reformattering af disken. Håber der er nogen der har erfaringer
med dette problem?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-08-02 21:19

"Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den korrekte størrelse. Jeg vil grumme gerne have adgang til mine filer
> inden en evt reformattering af disken. Håber der er nogen der har

Kunne det tænkes, at den ny kører med et kabel, som den ikke er understøttet
af. Jeg har set noget lignende med en harddisk, som ikke kunne finde ud af
det, når der blev brugt et 80 pins kabel (ata 100). Da jeg skiftede tilbage
til et ordinært 40 pins kabel, kunne den detekteres korrekt igen.
Ellers ville jeg prøve at flytte om på den placering og jumpe den om.
Hvis den f.eks. nu sidder som slave på primær, ville jeg prøve at flytte den
til at være både slave og master på sekundær porten. Husk at jumpe den
korrekt.

Kurt