Skærme
Fijala 3554
flere skærme
Fra : Johnny Ravn

Dato : 24-08-02 18:55

Davser.
Jeg leger lidt med tanken, om at sætte en skærm mere til min puter. Kan det
lade sig gøre, og i så fald hvordan.Mit skærmkort er Nvidia riva tnt2 ultra.
/Johnny
--

Denne mail er scannet med Norton Antivirus 2002 !

Fra : Henrik Jepsen

Dato : 25-08-02 13:05

Johnny Ravn wrote:
> Davser.
> Jeg leger lidt med tanken, om at sætte en skærm mere til min puter.
> Kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan.Mit skærmkort er Nvidia
> riva tnt2 ultra. /Johnny

Hej Johnny

Jeg gik selv gået og leget med tanken og jeg fik det til at virke på mit
gammle system. Jeg havde et ATI i mit APG slot og et gammelt 1mb i mit
PCI...

.... af en eller anden grund skulle PCI'en initialiseres først i BIOS, det
vil sige at PCI blev primær skærm, for at jeg kunne få det til at virke, men
det er vist en anden historie...

Men hvis du har et nogenlunde PCI kort liggende så er det da en mulighed?
Jeg selv rådet i sin tid til at købe et kort med 2 udgange til skærm, men
fik det aldrig gjort.

Held og lykke med det, 2 skærme er din ven

// Henrik

Fra : Peter T.

Dato : 27-08-02 06:33

Henrik Jepsen wrote:

> ... af en eller anden grund skulle PCI'en initialiseres først i BIOS,
> det vil sige at PCI blev primær skærm, for at jeg kunne få det til at
> virke, men det er vist en anden historie...

Lad mig gætte; dit antikke 1 mb gfxkort er et Trident? Jeg har selv samme
"problem" med at skulle sætte PCI-kortet til at være primært gfxkort i
bios, da et Tridentkort ikke bryder sig om at komme i anden række efter
agp-kortet.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Henrik Jepsen

Dato : 27-08-02 08:29

Peter T. wrote:

> [...]
> samme "problem" med at skulle sætte PCI-kortet til at være primært
> gfxkort i bios, da et Tridentkort ikke bryder sig om at komme i anden

Et Cirrus Logic var det vist. Ved du tilfældigvis om der er et PCI som ikke
har noget imod at komme i anden række?

// Henrik

Fra : Peter T.

Dato : 27-08-02 17:08

Henrik Jepsen wrote:

> Et Cirrus Logic var det vist. Ved du tilfældigvis om der er et PCI som
> ikke har noget imod at komme i anden række?

Et af de mange S3-kort med 3D-accelerator og 4/8 mb ram (husker ikke
præcist hvilket kort det er) skulle ikke have noget imod det. Men hæng mig
ikke op på det, da det specifikke med tridentkortene kun er noget jeg har
læst.

Fra : Dan @ Repair . dk

Dato : 25-08-02 18:18

"Johnny Ravn" <Johnnyravn@postkasse.com> wrote in message
> [...]
det
> lade sig gøre, og i så fald hvordan.Mit skærmkort er Nvidia riva tnt2
Ville nok købe et nyt kort, flere af de nye kort idag kan klare flere
skærme. Selv har jeg en 19" Philips 109P40 (CRT) som primær, og en 15" Sony
MultiScan CPD-M51 (LCD) som secundær. Bruger det normalt hvis jeg sidder og
spiller og lige skal lave noget andet kan jeg lige lave det uden at skulle
afbryde mit spil....

PS. Kører det på et Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/750 XP Golden Sample
(GeForce4 Ti 4600), som kan tage 3 outbuts på en gang CRT, LCD og TV-out...