Langsomt netværk.
Fra : SpookiePower

Dato : 24-08-02 17:25

Jeg har lige fået sat mit første netværk op
mellem to maskiner. Den ene med XP home edition og
den anden med XP professional. Jeg har brugt den vejledning
der ligger i XP til at lave mit netværk. Men når jeg vil overføre
filer fra den ene computer til den anden, sker det med en
hastighed på et sted mellem 30kb/s - 100kb/s hvilket jeg
syntes er temmelig langsomt. Er der noget jeg har overset ?
Jeg køre med 2 stk 10/100Mbit netkort.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 24-08-02 21:08

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hastighed på et sted mellem 30kb/s - 100kb/s hvilket jeg
> syntes er temmelig langsomt. Er der noget jeg har overset ?

Prøv at sætte begge netkort til samme hastighed. F.eks 100 Mbit ½ duplex.
Gøres under egenskaber for netkortet i netværksopsætningen.

Mvh
Søren Lundfald

Fra : SpookiePower

Dato : 25-08-02 11:25

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> wrote in message

> Prøv at sætte begge netkort til samme hastighed. F.eks 100 Mbit ½ duplex.
> Gøres under egenskaber for netkortet i netværksopsætningen.
>
> Mvh
> Søren Lundfald

Den indstilling kan jeg ikke finde. Jeg køre med den engelske windows.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 25-08-02 12:38

> "Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> wrote in message

> Den indstilling kan jeg ikke finde. Jeg køre med den engelske windows.

Under netværksforbindelser:
Højreklik på din LAN forbindelse og vælg "Properties"
Tryk på "Configure"-knappen
Gå i fanebladet "Advanced"
I venstre kolonne er der nogle valgmuligheder og i højre side en dropdown
box, hvor du kan sætte nogle værdier. Eks. 10 Mbit ½ duplex, 10 Mbit full
duplex osv.
Prøv at sætte denne egenskab til samme værdi på begge netkort.

Mvh
Søren Lundfald