Q: kattetis i sofa, hvordan????
Fra : Martin T.

Dato : 24-08-02 15:05

Hejsa..

Vores ene hankat har efter en urinvejs sygdom (sten) / blærebetændelse,
tisset i vores dejllige hjørnesofa.. Hvordan får vi fjernet lugten?? vi har
prøvet med "Rodalon" med det virker ikke umiddelbart... er der nogen der kan
hjælpe???
Det er en sofa uden løse puder.

hilsen Dianna og Martin

p.s. Jeg glemte lige at nævne at katten er rask igen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-08-02 15:23

Kaffegrums eller eddike.

Du kan også få apoteket til at tage Antiodor fra Meku hjem, det er meget
effektivt ca. 80,- kr. for ½ l i sprayflaske.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Martin H. Jensen

Dato : 24-08-02 17:06

On Sat, 24 Aug 2002 16:04:43 +0200, in dk.fritid.dyr.kat you wrote:

Jeg havde et lignende problem, da jeg havde yderdøren åben en dag. Ind
kom en fremmed hankat som sandelig afmærkede sit territorium ret
kraftigt, og det var en lænestol på drejefod det gik ud over. Jeg har
så læst her på nettet at man kan bruge en stærk blanding af vand og
eddike og vaske området med dette. Først afprøvede jeg det et sted
hvor det ikke gjorde noget hvis nu og såfremt det gav skjolder. Det
gjorde så ingen skade så prøvede jeg at tørre stedet over med en
drypfugtig klud med denne blanding. Det hørmede ret kraftigt, men
hellere det end kattepis.
Jeg gik nu ret spændt og ventede på det skulle tørre op, så jeg kunne
se resultatet og jeg kunne praktisk talt ikke lugte hverken eddiken
eller endnu bedre den stærke stank af hankat. Så jeg vil synes det var
et forsøg værd at bruge denne metode...

blanding jeg brugte bestod af 1 liter varmt vand og heri puttede jeg 4
spsk eddike og vaskede stedet med denne opløsning.

med venlig hilsen
Martin H. Jensen

Fra : Martin T.

Dato : 24-08-02 17:15

> [...]
>
> blanding jeg brugte bestod af 1 liter varmt vand og heri puttede jeg 4
> spsk eddike og vaskede stedet med denne opløsning.

Tak for jeres svar, vi prøver med eddike først..
Bare tisset ikke er kommet for langt ned i sofapuden..

hilsen Dianna og Martin