UNDA - 8 meter båd fra 1914
Fra : Flemming Rasmussen

Dato : 24-08-02 13:58

Jeg er den lykkelige medejer af en 8meter båd fra 1914 tegnet af Werner
Hansen (Den eneste 8meter han tegnede).

Jeg søger alle slags oplysninger om skibets historie tilbage fra 1914.
Skibet er døbt UNDA og ligger i Christianshavn nu, men har ligget de seneste
år i Svanemøllen.
I Dragør havn har jeg mødt en som havde billeder af den da den lå der i
60'erne og vist nok var ejet af en herre ved navn Asgaard (?). UNDA har i en
periode af sit liv heddet RAN IV (4) og er afbilledet i "bogen om danske
meterbåde".

Skulle du ligge inde med de mindste oplysninger/billeder af båden vil jeg
sætte stor pris på hvis du kontaktede mig på mobil: 61 1001 94 eller mail:
flemming@flumse.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 27-08-02 23:44

"Flemming Rasmussen" <flemmingrasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:B98D4F75.1C3A%flemmingrasmussen@get2net.dk...
> [...]
> sætte stor pris på hvis du kontaktede mig på mobil: 61 1001 94 eller mail:

Tager jeg ikke meget fejl er den i familie med Runi (en ud af 7 Runa både fra samme periode)
Der er flere af Runa bådene der har været i vores familie i generationer.
Desværre har jeg gennem en årrække ikke haft Bogen om Meterbådene hjemme på hylden p.g.a. et uheldigt udlån.
Kunne du evt. sende en indscanning af artiklen om RAN IV til min mailadresse.
Derefter vil jeg dykke lidt ned i hvad jeg kan supplere med.

venligst

Lars