Hvad er "Wild Card DNS" ??
Fra : JN

Dato : 24-08-02 12:39

Hvad er "Wild Card DNS" ??

Jeg har brug for lidt nyttig baggrundsviden, især med henblik på at lave
subdomæner.

Jeg står nemlig og skal vælge ny webhotel-udbyder (da min nuværende,
Internetklubben.dk, er elendig), og jeg har brug for muligheden for at lave
subdomæner.

Mit kommende webhotel vil indeholde PHP og MySQL. Skal man bruge PHP til
subdomains?

mvh Jakob

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 24-08-02 12:55

JN wrote:
> Hvad er "Wild Card DNS" ??

Det er kort fortalt at alle subdomæner kommer til den samme ip som
domænet. Fx. domain.dk peger på 127.0.0.1 så vil sub.domain.dk også
automatisk pege på den ip.

> [...]
> subdomæner.
>
> Mit kommende webhotel vil indeholde PHP og MySQL. Skal man bruge PHP til

Nej, men kan godt, men det kræver at din side har sin egen ip, det har
den nok ikke på et webhotel. Du skal få din udbyder til at sætte et
virtuelt domæne op.

Hilsen Esben

Fra : Jens Kristian Søgaa~

Dato : 24-08-02 19:04

Esben Skov Pedersen <hr_skov@yahoo.com> writes:

> Nej, men kan godt, men det kræver at din side har sin egen ip, det har
> den nok ikke på et webhotel. Du skal få din udbyder til at sætte et
> virtuelt domæne op.

Man kan sagtens lave wild card subdomæner uden en seperat IP.

Med en wildcard A record i DNS og derefter sætter man webserveren
(f.eks. Apache) op til at svare på alle subdomainerne. F.eks. med
ServerName i Apache config.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 24-08-02 13:13

JN wrote:
> [...]
> subdomæner.
>
> Mit kommende webhotel vil indeholde PHP og MySQL. Skal man bruge PHP til

STOP DET... Nu har du sendt i 3 grupper!!

mvh
Johan