Forbindelse til Nettet ryger, ved indgåend~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-01 18:08

Hej

Efter vi ha fået ISDN abonnement hos 1001,,,

Og bruger Teledanmark nettid,, ryger netforbindelsen når der kommer et
indgående opkald..

Forbindelsen bliver ikke lukket ned,,, men det er som om computeren hele
tiden prøver at komme i kontakt med nettet... Men der kan ikke pinges eller
noget..

Hvis man kigger i Systemovervågning,, Er der omkring 580 CRC errors.

Forbindelsen til computeren har en båndbredde på 460800 bytes/s

Det er et Zyxel omni.net LCD med firmware 1,08

Vi bor omkring 500 meter fra telefoncentralen.

Hvad kan det skyldes?

Manglende båndbredde?

Men hvis man kalder op igen,, imens samtalen er igang,, er der
tilsyneladende ikke noget galt.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-02-01 18:49

Bjarke Hansen skrev:

>Det er et Zyxel omni.net LCD med firmware 1,08

Jeg havde samme problem, min forbindelse røg ikke når opkaldet blev
modtaget, men så snart der blev lagt på igen...

Jeg fik aldrig løst det :(
--
venligst
/Lasse

Snup en gratis kold fra kassen:
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-01 19:43

> Jeg havde samme problem, min forbindelse røg ikke når opkaldet blev
> modtaget, men så snart der blev lagt på igen...
>
> Jeg fik aldrig løst det :(

OK,,, hvilken udbyder har du?

Men det kan jo tyde på at det er modemmet,, eller hva? Men det underlige er,
at jeg aldrig har oplevet de ca. 1,5 år jeg har haft modemmet. Men kun efter
skift fra teledk til 1001, og så nettid.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-02-01 20:04

Bjarke Hansen skrev:

>OK,,, hvilken udbyder har du?

Jeg har mit ab. hos TDK (da jeg har NetExpres nu), men vi har fast
forvalg hos 1001.

>Men det kan jo tyde på at det er modemmet,, eller hva? Men det underlige er,
>at jeg aldrig har oplevet de ca. 1,5 år jeg har haft modemmet. Men kun efter
>skift fra teledk til 1001, og så nettid.

Sært... har du fast forvalg eller har du flyttet hele abonnementet?
Jeg kan nok desværre ikke hjælpe dig.