Adsl Optimering
Fra : Jan.Kristensen

Dato : 24-08-02 11:09

Jeg er lidt grøn ang. Adsl, men hvordan optimere man en adsl forbindelse.
Findes der programmer (freeware) ell.lig. der er gode nok til dette, og som
fungere. ??

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-08-02 11:13

In article <3d675b2f$0$53651$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jan.Kristensen wrote:

> Jeg er lidt grøn ang. Adsl, men hvordan optimere man en adsl forbindelse.
> Findes der programmer (freeware) ell.lig. der er gode nok til dette, og som
> fungere. ??

Lad hellere være.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "You've got to have a gimmick if your band sucks."

Fra : Esben

Dato : 24-08-02 18:33

"Jan.Kristensen" <gunde@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forbindelse.
> Findes der programmer (freeware) ell.lig. der er gode nok til dette,

Hvis din ping og transfer rate begge er som de skal være, får du ikke så
meget ud af at pille ved det.

--
Esben

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-08-02 07:49

Esben skrev:

> "Jan.Kristensen" <gunde@pc.dk> skrev i en meddelelse
> og som
>
> Hvis din ping og transfer rate begge er som de skal være, får du ikke
> så meget ud af at pille ved det.

Men som du antyder kan der hentes lidt?
Og lidt har vel også ret...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 25-08-02 10:57

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> wrote:

> Men som du antyder kan der hentes lidt?

Nemlig, jeg har lige sidet og pillet alle gummiresterne af mine nye dæk på
bilen, for det giver i teorien lidt på tophastigheden.

> Og lidt har vel også ret...

Tja, jeg kan ikke mærke eller måle det, men jeg syntes jeg har det bedre med
mig selv når jeg ved den kører optimalt.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-08-02 12:17

In article <aka5j2.27g.1@fischer-streton.dk>, Søren C. Fischer wrote:

> Men som du antyder kan der hentes lidt?
> Og lidt har vel også ret...

Men når du piller ved værdierne vinder du et sted og taber et andet, der
er en grund til at standard-værdierne er som de er, og med mindre man
har forstand på IP bør man ikke pille.

--
Andreas Plesner Jacobsen | It's always darkest just before the lights go out.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-08-02 13:43

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Men når du piller ved værdierne vinder du et sted og taber et andet,
> der er en grund til at standard-værdierne er som de er, og med mindre
> man har forstand på IP bør man ikke pille.

Jeg aner ikke om man nødvendigvis taber på noget når man vinder på noget
andet - det udsagn må stå for din egen regning, og er vel iøvrigt en ny
vinkel i diskussionen... [1]

"Forstand på IP" - hvad mener du med IP?

[1] Fortæl lidt mere om hvad du tænker på mere specifikt

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-08-02 13:54

In article <akaqar.26s.1@fischer-streton.dk>, Søren C. Fischer wrote:

> Jeg aner ikke om man nødvendigvis taber på noget når man vinder på noget
> andet - det udsagn må stå for din egen regning, og er vel iøvrigt en ny
> vinkel i diskussionen... [1]

Hvis du fx øger din MTU værdi vil du muligvis få bedre performance på
nogle net, hvor din MTU ikke overstiger de imellemliggende interfaces,
mens du ved andre net rent faktisk vil nedsætte din performance, hvis
pakkerne skal fragmenteres (eller helt ødelægger forbindelsen, hvis
pMTUd er i stykker og din MTU er for stor, og dit operativsystem ikke er
i stand til at håndtere pMTUd blackholes)

> "Forstand på IP" - hvad mener du med IP?

RFC791, 792, 793 og 768 er gode steder at starte.

--
Andreas Plesner Jacobsen | But soft you, the fair Ophelia:

Fra : Preben Christensen

Dato : 31-08-02 08:12

Hej
Det kommer helt an på hvilket styresytem du kører med.

Xp er optimeret til bredbånd.
Win 2000 kan gøres lidt bedre
Min erfaring er at man ikke skal optimerer Win XP og Win 2000.

Win 98 og Win me ( hvem gider køre Win me) kan gøres en del hurtigere da de
kun er optimeret til max 56K modem

Hilsen Preben