Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad betyder 'SMC PENTAX-FA, -F og -A'?
Fra : Erling Olsen

Dato : 24-08-02 10:48

Hej

Er der et sted på nettet, hvor jeg kan læse lidt nærmere om
forskellene? Har naturligvis allerede forsøgt, men kan ikke hitte
noget selv! :(

NB. Har netop købt et Pentax MZ-M hus og skal nu til at finde et
brugt kvalitetsobjektiv 1:50 - 1,7 ell. 1,4. Har to gamle Pentax
SMC-A objektiver: 1:35 og zoom 1:80-200.

BTW. Skal jeg købe en Pentax flash til MZ-M, eller er der andre
(læs bedre) løsninger, der kan sættes i hotshuen?

TIA

Erling O

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 24-08-02 12:38

Hej Erling Olsen
Smc,Fa,F,A. objektiver har segmentsmåling på dit kamera.
Alle andre pentax obj. har centervægtsmåling.
Vedr. flash så laver Pentax en lille flash der hedder Pentax Af 201 Sa. til
ca. 650 kr. den er specielt lavet til dit kamera.
Hvis du vil have en kraftigere flash, så laver Sigma nogle gode flash til
ca. 1500.-kr (samme importør) som Pentax. Men den lille Sa 201 er fin. Dog
kniber det med at lyse op til mere vidvinkel end 35mm.
Hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Erling Olsen

Dato : 24-08-02 20:35

On Sat, 24 Aug 2002 13:37:59 +0200, "Flemming Aagaard"
<flemmingaa@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]

Tak, Flemming Aagaard!

Dit varemærke 'kort, klart og venligt' fornægter sig ej heller
dennegang! :)

Venlig hilsen

Erling O