Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Priser på videokamera
Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-08-02 09:16

Hej foto,

Jeg plejer at læse med på denne gruppe, men skriver ikke ofte indlæg. Mange
stiller "mine" spørgsmål, og der kommer som regel gode svar.

Jeg har kigget på et digitalt video kamera fra Canon, XM2 hedder dyret, og
er ganske nyt. Jeg har spurgt en lokal foto-pusher, og han siger at det
koster 30.000 kr, og han skammer sig ikke en gang med at nævne prisen.

Jeg har set det samme apparat i DE-land til mellem 17.000 og 18.000 kr
(omregnet fra Euro'er). Jeg ringede til en forhandler i Hamburg, een i
Kassel og een i Fulda, for at høre om der var hold i priserne, og om jeg
bare kunne komme og hente det.. (jeg skal til SydTyskland i oktobers). Ja
naturligvis var det på lager, og jeg kunne bare kigge ind, men skulle jeg
være HELT sikker, så ring lige et par dage før.

Hvis vi nu tager udgangspunkt i 17.500 kr og korrigerer for en lavere moms i
TyskLand, skulle apparatet altså koste ca 19.000 kr her i landet.

Er der nogen, der kan oplyse mig om hvorfor danske forhandlere skal tjene
11.000 kr mere for det samme apparat ??????

-jeg kan sq tage en taxa derned, bo på lusus hotelt og spise nyde kaviarer
og champange til den pris, og oven i køvet et ekstra batteri, en kuffert og
turen hjem. Hvis der bliver brug for rep er der stadig penge til at tage
derned og indlevere det, flere gange endda...

Hvordan stiller Canon-DK sig til at få repareret et kamera, der ikke er købt
i DK-land ??

Venlig hilsen og håndgemæng,
Bo Bjerre, 3 timer nord for Hamburg

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 24-08-02 09:26

Prisbesparelsen er helt fin, men du skal nok regne med at skulle sende dit
kamera til Tyskland hvis det skal repereres.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : J@N

Dato : 24-08-02 11:43

"Bo Bjerre" <Post@sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der kan oplyse mig om hvorfor danske forhandlere skal tjene
> 11.000 kr mere for det samme apparat ??????

Et levn fra gamle dage....du skal ikke spørge din lokale, han vil altid være
ekstrem dyr.

Prøv i stedet Kamerahuset, de plejer at sælge til tyske priser plus 10-20%,
hvilket vel er fair nok, da moms og skat som bekendt er højere i DK.

Jan

Fra : Inga og Hans Jørgen

Dato : 25-08-02 07:19

Hvor findes Kamarahuset
?

Fra : Mikael

Dato : 25-08-02 11:38

http://www.kamerahuset.dk/ butikkens fysiske adresse og tlf. nr. er at finde
på websiden.

Mikael

Fra : max

Dato : 25-08-02 13:31

> http://www.kamerahuset.dk/ butikkens fysiske adresse og tlf. nr. er at finde
> på websiden.
>
> Mikael

Den tar prisen som dårligst design... tak for link max

Fra : J@N

Dato : 25-08-02 20:36

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den tar prisen som dårligst design... tak for link max

Det er ikke siden der sælger, men priserne!!
...og dog check lige deres kort, det er da helt suverænt:

http://www.kamerahuset.dk/kontakt/kort.html

Jan

Fra : max

Dato : 25-08-02 22:27

> Det er ikke siden der sælger, men priserne!!
> ..og dog check lige deres kort, det er da helt suverænt:
>
> http://www.kamerahuset.dk/kontakt/kort.html
>
> Jan

Hmmm.. Kortet er smart..! Flere burde bruge Flash til den
slags.. Men der er altså noget galt med de øvrige sider
jeg har postet et par screen shots på binaer - er det kun
hos mig det ser sådan ud i IE6 -
mvh max

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-02 11:11

En lille parallel: Jeg købte for en måneds tid siden en film hos den lokale
foto/penge konverterer. En Fuji Superia X-tra 400 / 36, til 59 kr. !!! Nu
har jeg lige købt 10 stk. af samme film i Tyskland til ca. 25 kr. / stk.
Ikke noget at sige til at det går skidt for den danske fotobranche

--
Med venlig hilsen / Best regards

Claus Frølund
frolundAToncable.dk
replace AT with @ to reply

Fra : [8210] Lars

Dato : 25-08-02 19:03

"Bo Bjerre" <Post@sidebanen.dk> wrote in message
> [...]
> derned og indlevere det, flere gange endda...
>
> Hvordan stiller Canon-DK sig til at få repareret et kamera, der ikke er

-------

Hej

Du har fuldstændig ret mht prisen:

http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=277892&USID=00058608681559

- 2298,95 Euro = runde tal 12.200

Mvh

Lars

Fra : J@N

Dato : 25-08-02 20:30

> Du har fuldstændig ret mht prisen:
>
> http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=277892&USID=00058608681559
>
> - 2298,95 Euro = runde tal 12.200

Går ud fra det er danske kroner og en slå fejl ---> kr. 17.200,-

Fra : [8210] Lars

Dato : 26-08-02 19:00

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:akb7k2$lbm$1@sunsite.dk...

> Går ud fra det er danske kroner og en slå fejl ---> kr. 17.200,-

--
Hej J@n og NG

Ja der skulle skisme stå Dkr. 17.200
Mvh
Lars

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-08-02 20:57

> Du har fuldstændig ret mht prisen:
>
> http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=277892&USID=00058608681559
>
> - 2298,95 Euro = runde tal 12.200

OK, der er forkel på hvor runde tal er. men en besparelse på ca 13.000 kr
giver vel ikke nogen naturlig grund til at handle her i landet, når man ofte
kommer sydpå ?

-jeg har forstået på Canon, at de udsteder et Europæisk garantibevis, der
gælder i alle EU lande, så den del skulle vel heller ikke være årsag til
handle her i landet. Så jeg venter til den første uge af oktober med at
beslutte mig.

Bo //

Fra : J@N

Dato : 26-08-02 07:00

> OK, der er forkel på hvor runde tal er. men en besparelse på ca 13.000 kr
> giver vel ikke nogen naturlig grund til at handle her i landet, når man
ofte
> kommer sydpå ?

Besparelsen er stor hvis du sammenligner den billigste pris i Tyskland og
den dyreste i DK, jeg er sikker på du kan finde XM-2 til langt under kr.
30.000 i DK.

Jan