MS Windows
briani 27239
JPEG
Fra : Jimmie Wennergren

Dato : 24-08-02 07:58

Hej!

Pludselig når jeg vil gemme et jpeg.billede, så kan jeg kun gemme det som
bmp.billede, er der nogen der ved hvorfor?

J.W.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-08-02 08:08

"Jimmie Wennergren" <jimmie@pc.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Pludselig når jeg vil gemme et jpeg.billede, så kan jeg kun gemme det som
> bmp.billede, er der nogen der ved hvorfor?

Næe, men prøv at geninstallere Internet explorer...

Fra : Bro

Dato : 24-08-02 11:59

"Jimmie Wennergren" <jimmie@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Pludselig når jeg vil gemme et jpeg.billede, så kan jeg kun gemme det som
> bmp.billede, er der nogen der ved hvorfor?
>
> J.W.

Hejsa... det er meget enkelt, - du skal slette alle dine midlertidige (temp)
internetfiler. Højreklik på Explorer ikonet på skrivebordet, under
midlertidige/temporary files klikke du på "slet alt". Slet også heller alle
cookies også. Det virker, men hvorfor aner jeg ikke!

Venlig hilsen Helle

Fra : Mogens

Dato : 24-08-02 12:36

On Sat, 24 Aug 2002 12:59:14 +0200, "Bro"
<clemmensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>midlertidige/temporary files klikke du på "slet alt". Slet også heller alle
>cookies også. Det virker, men hvorfor aner jeg ikke!

Det er fordi MSIE er sat til bare at gemme alt i den mappe og
aldri rydde op efter sig igen. Før eller siden ligger der flere
hundrede MB i mappen og så kløjs MSIE i det.
Klik på knappen "Indstillinger" samme sted og sæt max
størrelsen på mappen ned til et fornuftigt tal. En 15-25 MB
er sikkert passende. Så opstår problemet ikke igen om et
par måneder.

mvh Mogens

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-08-02 13:17

Hej Bro, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> midlertidige/temporary files klikke du på "slet alt". Slet også
> heller alle cookies også. Det virker, men hvorfor aner jeg ikke!

Personlig har jeg sat dyret til at slette alt, når MSIE lukkes. Men
gemmer man, har mange varmt anbefalet
<http://www.mindspring.com/~dpoch/enigmatic/cachesentry.html>
(freeware).

På siden er der også en omend overfladisk forklaring på problemet.

--
Hygge fra Århus - Rudi