Nyt slag mod P3-musikken
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-08-02 00:45

Hidtil uset total-angreb fra slagermusikken

SLAGERMUSIKKEN RETTER ET NYT LAMMENDE DØDSSTØD MOD P3-MUSIKKEN

Salgslisten bliver nu angrebet med ny hidtil uset styrke fra slagermusikken

Den helt nye salgsliste TOP 20 ser sådan ud hvad angår slagermusikken:

Nr. 1: Brødrene Olsen (med deres tilbage-til-den-gamle-stil-cd)
Nr. 3: Freddy Brech (Med dansktopperler på tysk)
Nr. 8: Heidi Hauge (Med traditionel country)
Nr.14: Helmuth Lotti (Med Elvis-musik-cd)
Nr. 18: Kristian og Jesper (Med spillemandsmusik-dansktop)
Nr. 19: På Slaget 12 (med deres tilbage-til-den-gamle-.stil-cd)

Det er da helt vildt det som sker i Danmark i øjeblikket. Altså helt vildt
GODT. Men hvad i himlen foregår der egentlig. Man tror ikke sine egne øjne.
Du godeste. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet at danskerne i den
grad vender P3-musikken ryggen og vil have slagerne tilbage, nøjagtigt som i
70-erne. Vi går godt nok gode tider i møde. En afstemning på Ekstra Bladet
viste også at halvdelen af den danske befolkning skriger efter mere
dansktop i radioen.
Man må nok sige at dette nørde-forum her overhovedet ikke afspejler noget
som helst hvad danskernes musiksmag angår. Det er så u-repræsentativt som
noget kan være.

RADIO LIMFJORD HAR BESLUTTET AT FØLGE DEN NYE TREND - SLAGERRADIO 1.
JANUAR 2003
Nu vil lokalradioer sansynligvis læse skriften på væggen og en del af dem
hoppe over på slager-vognen.
Radio Limfjord har jo allerede læst skriften på væggen og starter deres
program 2-slager-radio op 1. januar 2003 (om 4 måneder). De vil jo nok gerne
have fat i HELE befolkningen. Det vil sansynligvis blive landets bedst
dækkende lokalradio hvad angår at få fat i alle aldersklasser. Radio
Limfjord viser vejen - lad os se hvem der følger efter

Hilsen Åge

Fra : Robert Piil

Dato : 24-08-02 00:49

On Sat, 24 Aug 2002 01:45:20 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Man må nok sige at dette nørde-forum her overhovedet ikke afspejler noget
>som helst hvad danskernes musiksmag angår. Det er så u-repræsentativt som
>noget kan være.

Ja, her er rart at være, ikke?

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 24-08-02 09:33

> [...]
> 70-erne. Vi går godt nok gode tider i møde. En afstemning på Ekstra Bladet
> viste også at halvdelen af den danske befolkning skriger efter mere

Hvis du tror på den statistik, så er du langt ude... Du tror da ikke seriøst
på, at halvdelen af den danske befolkning vil høre mere dansktop? Hvis
undersøgelsen er lavet blandt de 50 og 100-årige, ja så lyder det
sandsynligt (selvom jeg ike ved, hvor mange mennesker der er i den
gruppe...), men eftersom du ikke nævner aldersgrupper, må man gå ud fra, at
du mener af hele Danmarks befolkning. Den statistik kan ikke være rigtig
simpelthen af logiske/indlysende årsager. Derudover har Ekstra Bladet en
masse indvandrere som læsere (da Ekstra Bladet har det laveste lix-tal,
sjovt nok...), og at de skulle ønske mere dansktop, virker lidt mystisk...

> Man må nok sige at dette nørde-forum her overhovedet ikke afspejler
noget
> som helst hvad danskernes musiksmag angår. Det er så u-repræsentativt som
> noget kan være.

For det første er det ikke gruppens hensigt at ville afspejle noget som
helst, men at diskutere musik. Af samme grund kommer her nok en del, som ved
lidt mere om musik end gennemsnitspersonen... Hvis man bare var
musikforbruger, ville man vel ikke spilde sin tid på at diskutere musik.
Anmeldere er heller ikke repræsentative for den danske befolkning. For det
andet: Hvorfor finder du så ikke et andet sted at diskutere, hvis alt går
dig imod her?

/Ulrik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-08-02 15:51

Ulrik Lauritzen <ulau_NOSPAM_98@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ak7gbd$n12$1@sunsite.dk...

> [...]
ved
> lidt mere om musik end gennemsnitspersonen..
SVAR: Det betyder dog absolut ikke, at de ved hvad der er kvalitet, måske
tværtimod (lyt f.eks. til P3)

> Anmeldere er heller ikke repræsentative for den danske befolkning.
SVAR: Nej det vil jeg holde med dig i, men deres anmeldelser er til stor
glæde for dem selv

For det andet: Hvorfor finder du så ikke et andet sted at diskutere, hvis
alt går
> dig imod her?
SVAR: Jeg tror da ikke der er så meget der går imod her. At der er nogle
højtskrivende gale-hoveder skal man bare ignorere. De er slet ikke
repræsentative for gruppen. Der kommer flere og flere fra den brede
befolkning her.

Hilsen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 24-08-02 18:01

> ved
> SVAR: Det betyder dog absolut ikke, at de ved hvad der er kvalitet, måske
> tværtimod (lyt f.eks. til P3)

Vi har mange gange haft diskussionen omkring kvalitet og hvad kvalitet er.
Den diskussion lykkes aldrig rigtig. Rent lydmæssigt er det nemt at pille
dansktoppen ned, men jeg kender dig godt nok til at vide, at du ikke
vurderer det rent lydmæssige særlig højt. Til gengæld er flere af P3s sange
af høj lydmæssig kvalitet og jeg gider ikke at nævne hvem, for du kender dem
ikke. Men hvad kvalitet er og ikke er, er næppe tænkt som diskussion i denne
tråd.

> SVAR: Nej det vil jeg holde med dig i, men deres anmeldelser er til stor
> glæde for dem selv

Jeg er faktisk ganske ofte enige med anmeldere. Jeg mener bestemt ikke at
anmeldere skal afspejle folkets mening. En anmeldelse er for mig en slags
"ekspert-udtalelse". Desværre er ikke alle anmeldere eksperter, men det jo
så noget andet. Når de så ovenikøbet udtaler sig dybt usagligt, ja så
forsvinder pointen, i mine øjne i hvert fald, og der bliver tale om
platheder.

> [...]
> højtskrivende gale-hoveder skal man bare ignorere. De er slet ikke
> repræsentative for gruppen. Der kommer flere og flere fra den brede

Det kan godt tænkes at den brede befolkning trænger sig på her i gruppen, og
det skal de da være hjertelig velkomne til. Det ændrer bare overhovedet ikke
på, at den statistik, som du omtalte i starten af tråden, enten er helt hen
i vejret, forkert gengivet af dig eller også mangler der en meget vigtig
angivelse af, hvilke aldersgrupper den giver udtryk for.

/Ulrik

Fra : Karina Hjorth

Dato : 24-08-02 10:26

> Man må nok sige at dette nørde-forum her overhovedet ikke afspejler
noget
> som helst hvad danskernes musiksmag angår. Det er så u-repræsentativt som
> noget kan være.

Næh, det er det jo sådan set ikke.... Det er da temmelig repræsentativt for
folk, der læser nyhedsgrupper.... Du skal tænke på, at man af de folk, der
ynder at lytte til schlager og dansk-top er midaldrende mennesker (bl.a. min
mor), og - uden at skære alle over en kam - mange af dem aner ikke engang,
hvad en nyhedsgruppe er. Ja, nogle (inkl. min mor) vil ikke engang kunne
ringe op til internettet, hvis hun fik muligheden.

Mvh
Karina

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-08-02 10:53

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote in message

> Ja, nogle (inkl. min mor) vil ikke engang kunne
> ringe op til internettet, hvis hun fik muligheden.

Undskyld, men det kan jeg altså heller ikke

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-08-02 11:34

Åge Halldorsson wrote:
> Hidtil uset total-angreb fra slagermusikken
>
> SLAGERMUSIKKEN RETTER ET NYT LAMMENDE DØDSSTØD MOD P3-MUSIKKEN

Skræmmende i lyset af følgende Information-artikel:

"Den tyske tv-vært Andrea Kiewel har fået både homoseksuelle og frisører på
nakken efter et interview med boulevardavisen Bild. I avisen forklarede den
37-årige bestyrer af ZDF's popmusikprogram 'Fernsehgarten', at hendes søn
ikke får lov at se mor i tv: »Jeg ønsker ikke, at min søn bliver så påvirket
af slagermusik, at han senere bliver en homoseksuel frisør,« sagde Andrea
Kiewel. »Fr. Kiewel fortjener skærmforbud,« raser frisøren Gerhard Meir, der
får støtte af forbundet af tyske bøsser og lesbiske: »Ytringen om
homoseksuelle frisører er bare for åndssvag "

http://www.information.dk/Indgang/VisArkiv.dna?pArtNo=20020823132774.txt

Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at viderebringe artiklen, men du
tigger altså om det, Åge

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-08-02 12:32

Nikolaj Borg <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UeJ99.13222$ww6.1825445@news010.worldonline.dk...

> Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at viderebringe artiklen,
______

Hihi

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-08-02 13:23

In article <UeJ99.13222$ww6.1825445@news010.worldonline.dk>,
nikol@jSbPoArMg.dk says...

> [...]
> får støtte af forbundet af tyske bøsser og lesbiske: »Ytringen om
> homoseksuelle frisører er bare for åndssvag "

hehe.... hvis det var sandt skulle Åge vist have skiftet job for længe
siden.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-08-02 15:28

> [...]

> får støtte af forbundet af tyske bøsser og lesbiske: »Ytringen om
> homoseksuelle frisører er bare for åndssvag "
____________

Men har hun virkelig sagt sådan? - Kan det ikke bare være en avis-and der
rapper rundt i sommervarmen.
Nyheden kan jo være plantet af en intelligent-svag te-drikkende
P3-lyttende alternativ person med ring i næsen og langt skæg, ikke?. -
Hihi.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 27-08-02 16:33

Åge Halldorsson wrote:
> Men har hun virkelig sagt sådan? - Kan det ikke bare være en avis-and
> der rapper rundt i sommervarmen.

Jeg har søgt på Google og fået det bekræftet hos Welt.de:

"Endlich mal eine Fernsehmoderatorin, die nachdenkt über das, was sie uns
präsentiert: Andrea Kiewel führt jeden Sonntag durch den "ZDF-Fernsehgarten"
und hat fest-gestellt, dass ihre Sendung nicht ohne Nebenwirkungen ist.
Denn, so die TV-Lady, der "ZDF-Fernsehgarten" macht schwul. Und weil die
37-Jährige eine verantwortungsbewusste Mutter ist, darf ihr Söhnchen Johnny
Moritz (elf Monate jung) nicht hinter den Kulissen sitzen: "Ich möchte
nicht, dass ihn die Schlagermusik zu sehr beeinflusst und er später ein
schwuler Friseur wird", informierte die Frau mit dem grünen Daumen die "Bild
am Sonntag""

http://www.welt.de/daten/2002/08/18/0818l1351133.htx

/Nikolaj

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-08-02 11:39

> [...]
> dækkende lokalradio hvad angår at få fat i alle aldersklasser. Radio
> Limfjord viser vejen - lad os se hvem der følger efter

Hejsa igen

Godt talt Karina. Det kan jo egentligt siges meget enkelt, dengang da jeg
gik i skole, der kørte alle skolerne for fuldt tryk, klasserne var faktisk
overbookede.
Idag er alle de største af skolerne lukkede, og bliver brugt til alle andre
både mulige og umulige formål. Det har måske umiddelbart ikke så meget med
musik at gøre, og dog...Her kommer de små årgange til at spille en stor
rolle, for den gamle stil, som børnene idag syntes deres forældre har, vil
holde meget længere end den ellers ville have gjort. Når der ikke er så
mange til at købe den nye musik, så vinder den gamle. Oven i det, kommer så
kopieringen. For at alle skal forstå dette rigtigt, og ikke en eller anden
begynder at tage dette personligt, og derfor får noget galt i halsen, så
mener jeg ikke, at det kun er den nye musik der kopieres, men når deres
salgstal så heller ikke er ret gode, så går det hårdt ud over musikken. Den
lidt ældre stil, har langt bedre salgstal, og kan tåle at køre en meget
længere periode, så den kan meget lettere bære den kopiering der finder
sted. Jeg tror nu også der er en væsentlig forskel på de forskellige aldres
kopier. For mit vedkommende, har jeg kun en kopi, har jeg ikke pladen, jeg
bruger kopien til at høre om jeg kan li' den. Kan jeg det, så kommer den
originale plade. Hvor de fleste en del yngre mennesker, regner det de har
sparet som tjent, og det var så det.. Nu er det jo så også det, at det også
meget hurtigt bliver YT at lytte til en plade, ungdommens musik kunne man jo
faktisk sætte " Sidste salgsdato " på, den er jo en let fordærvelig vare.
Hvilket man da også kan konstatere på de unges værelser, lejligheder, o.s.v.
De har stort set det samme antal plader hver gang man kommer, men det er
sjældent de samme. De unge lytter da også af og til til noget godt musik,
men for en stor dels vedkommende, så er der altså meget af det, som jeg helt
sikkert godt kunne undvære. Jeg har lige købt en brugt Mini Disc, med en
masse MD'er til, og der er da noget godt musik ind i mellem. Men så var der
nogle numre, He Altså Åge, så længe kunne du godt nok ikke daske med din
tæppebanker, uden at få kunstigt fremskyndet dødsstivhed i armen. 1:48
minut, uden nogen form for adspredelse, hvis det kan kaldes musik, så
forstår jeg godt de bruger telefon ringetoner, sms modtaget, sms sendt toner
i musikken idag, for kan man ikke spille musik, så kan man da sætte en masse
toner sammen, og håbe på nogen gider høre på det.

M.V.H.....Benny

Fra : Uffe Holst

Dato : 25-08-02 18:56

In an article of 24 Aug 2002 Åge Halldorsson wrote:

> Man må nok sige at dette nørde-forum her overhovedet ikke afspejler noget
> som helst hvad danskernes musiksmag angår. Det er så u-repræsentativt som
> noget kan være.

Muligvis. Men hvis du er så utilfreds med forummet, hvorfor tager du så
ikke initiativ til oprettelse af en gruppe med navn dk.kultur.musik.dansktop
eller lignende?

--
Uffe Holst

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-08-02 01:22

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i

> Muligvis. Men hvis du er så utilfreds med forummet, hvorfor
> tager du så ikke initiativ til oprettelse af en gruppe med navn
> dk.kultur.musik.dansktop eller lignende?

dk.dansktop ville være mindre vildledende...

Fra : John K

Dato : 26-08-02 15:43