Ændre tasterne til at styre spil i MAME -h~
Fra : Jan

Dato : 23-08-02 23:21

Hej

Har fået tilsende Mame og et gammel spil der hedder Track and field - vil nu
prøve at spille det men de taster der skal bruges til at løbe med sidder
dumt - kan jeg og hvor gør jeg det selv ændre det - hvordan kommer jeg ind i
opsætningen

Jan

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-08-02 04:46

Jan wrote:
> [...]
> vil nu prøve at spille det men de taster der skal bruges til at løbe
> med sidder dumt - kan jeg og hvor gør jeg det selv ændre det -

Start spillet og tryk TAB

-Sune

Fra : Jan

Dato : 24-08-02 10:39

Det sker der ikke noget ved - og jeg har fundet ud af at jeg skal løbe på Z
og hoppe på X - det er ikke særligt smart - vil meget gerne have det ændret.

Jan

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-08-02 12:23

Jan wrote:
> Det sker der ikke noget ved - og jeg har fundet ud af at jeg skal
> løbe på Z og hoppe på X - det er ikke særligt smart - vil meget gerne
> have det ændret.
>
> Jan

Okay.......NORMALT er det sådan, at når man skal lave om på
tasterne/joystick-knapperne, så skal man trykke på tabulator-tasten for
at komme til mame's konfigurations-menu. HVIS du har fået "tilsendt"
MAME af en ven, så kan det være at han har lavet den tast om til en
anden. Men det er der råd for. find cfg mappen inde i MAME mappen, og
slet default.cfg. Check samtidigt, at .cfg filerne ikke er
skrivebeskyttede.

-Sune