Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Olympus C-4000Z Købt i Tyskland
Fra : Henrik Kaysfeld

Dato : 23-08-02 23:02

I Tirsdags bestilte jeg et digitalkamera Olympus C-4000 m.m. hos
www.computeruniverse.net/
Et af de største Internetfirmaer i Tyskland.

Fredag eftermiddag kom det med UPS et internationalt transportfirma.
Jeg havde betalt via VISA-kort, og der kom ingen ekstra uventede regninger.
Den samlede pris, jeg fik oplyst under bestillingen, var også den endelige.

Kameraet, som endnu ikke kan købes i Danmark, er glimrende og et dejligt
stykke legetøj, men besynderligt billigt! (nogle steder i udlandet).
2 års garanti, som i hele EU. Manualen bla. på engelsk.
Har man betalt den tyske moms (16 %) skal man ikke betale den danske.

Olympus C-4000 kamera: 595 euro = 4.470 kr
128 MB Olympus Smartmedia 105 euro = 790 kr
Olympus lædertaske 35 euro = 265 kr
UPS transport+forsikring 25 euro = 190 kr

ialt 760 euro =
5.715 kr

Kameraet alene står på www.edbpriser.dk til 6.000 kr her i Danmark.
Så vælg selv ...

***HenrikK

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 24-08-02 00:13

Hvorfor er det på www.edbpriser.dk hvis det ikke kan købes i DK? Desuden
har mindst en af forretningerne på edbpriser kamereaet på lager og 1 dags
leveringstid.
Det forstår jeg ikke rigtig - men billigt er det da.

Jesper

Fra : JOL

Dato : 24-08-02 04:28

Tja... du spare lige et par kroner... håber ikke du skal have det til
reperation... der er sikkert langt ned i forretninen, når du lige skal
fortælle dem og vise er der underlige mislyde eller triste striber i
søgeren...

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-02 09:19

Ingen problemer hvis kameraet er købt med EU-garanti. Da kan det repareres
på et dansk værksted.

--
Med venlig Hilsen / Best regards

Claus Frølund
frolundAToncable.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 24-08-02 08:31

> [...]
> 128 MB Olympus Smartmedia 105 euro = 790 kr
> Olympus lædertaske 35 euro = 265 kr
> UPS transport+forsikring 25 euro = 190 kr

Skulle jeg endelig spare, ville det nok vælge her.
www.schnaepp.de/warengruppe23.html

Olympus C-4000 kamera: 554 euro = 4.161 kr
128 MB Sandisk Smartmedia: 89 euro = 672 kr
Olympus lædertaske 35 euro = 265 kr
Med sammt transport+forsikring 25 euro = 190 kr

Ialt 703 euro = ca kr 5.287
Altså en ekstra besparelse på kr 428.-

Alligevel ville jeg nok betænke mig.
Jeg tænker mest på garantibesværet (transport mm), retssikkerheden osv.
og betaler gerne ekstra for denne sikkerhed ved køb i DK.
Fra den brede synsvinkel er der trods alt kun tale om peanuts her.

Mvh
Bjarne

Fra : Henrik Kaysfeld

Dato : 24-08-02 13:56

Dit eksempel er også godt. Men jeg valgte bevidst ikke det billigste sted,
men et der var mere anerkendt.
Iøvrigt sammenligner du (noget misvisende) et Sandisk Smartmedia-kort med et
Olympus, der har panoramafunktion, og som er væsentlig dyrere.

Du føler dig mere tryg ved at handle i Danmark. Men da alle vores regler til
forbruger-beskyttelse og garantiordninger er dikteret fra EU, har jeg svært
ved at se, at et dansk Internetfirma skulle være bedre end et tysk.

***HenrikK

----

> Olympus C-4000 kamera: 595 euro = 4.470 kr

5.715 kr