Er der en........
Fra : albert

Dato : 23-08-02 20:34

........slags tommelfingerregel for hvor mange fisk der må være i et akvarium
uden ilttilførsel (kun planter) skulle jeg spørge fra min far??????

Albert

Fra : KatjaStrofen

Dato : 23-08-02 22:12

albert <albert67@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:E6w99.101$up6.905@news.get2net.dk...
> .......slags tommelfingerregel for hvor mange fisk der må være i et
akvarium
> uden ilttilførsel (kun planter) skulle jeg spørge fra min far??????
>

> Albert

Kommer an på hvor stort akvariet er og hvilke slags fisk du ønsker at
holde! - erhm din far ønsker at holde!

En tarvelig regel siger 1 cm fisk = 1 liter vand! - men den holder nok ikke
optimalt.. og slet ikke uden ilttilførsel

katja

Fra : ts

Dato : 24-08-02 07:58

Nej. I hvert fald ikke nogen man kan bruge til noget.

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Nette

Dato : 24-08-02 09:57

"ts" <NOSPAMblabla@stall.dk> wrote
> Nej. I hvert fald ikke nogen man kan bruge til noget.

Jeg bliver da sådan lidt nysgerrig.
Jeg har et akvarium på 54 ltr. og jeg har et filter sat til.
Jeg har 5 barbere, 4 plattyer, 4 sorte der ligner plattyer, hvoraf de to er
født i akvariumet og den ene af dem må være dværg, da den er 1½ cm og siden
jul aldrig er vokset, 3 rødnæser, 3 meget små "kuglerunde"
sort/bronchefarvede fisk samt en sugemalle.

Kan en venlig sjæl fortælle mig, om jeg må have flere i det her akvarium,
elle rkræver det, at man ser akvariummet?

Mange tak

Nette

Fra : albert

Dato : 25-08-02 15:02

OK, så vil jeg lige høre hvad det er for fisk han har og hvor mange.

Fra : albert

Dato : 25-08-02 19:25

Min fars akvarium er på 120 liter.
Der er 15 neonfisk, 11 guppyer, 6 røde sværdragere, 7 sugemaller, 3
tigerbarber, 3 sommerfugleciklider, 2 platyer og 1 sejlfisk.
For mig ser det vildt 'overbefolket ud'.
Hvad siger I ?????

Jeg skal hilse og sige tak for hjælpen fra min far.

nyhedsmeddelelse:nr5a9.54$XY.1205@news.get2net.dk...

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 25-08-02 20:18

> [...]
> For mig ser det vildt 'overbefolket ud'.
> Hvad siger I ?????
>
> Jeg skal hilse og sige tak for hjælpen fra min far.

Hej Albert.
Med det antal fisk, så ville jeg nok putte en eller anden form for
lufttilførsel i akvariet :)
Hvis din far enormt gerne vil have akvariet uden ekstra lufttilførsel, så
kunne han jo overveje at skifte fisk. Labyrintfisk, så som kampfisk og
guramier, har et lille organ som sidder oppe i deres hoved, som gør at de
ikke er afhængige af et højt iltnivau i vandet. De henter faktisk deres
luftforsyning i overfladen, og vil drukne, hvis de blev forhindret fra at
kunne komme op og hente luft.
Jeg har flere akvarier med kampfisk, og det er kun til mine "nyfødte" at jeg
har nogen form for lufttilførsel i akvariet.
Hilsen Ditte