Anskaffelse af killing
Fra : LM

Dato : 23-08-02 17:13

Vi skal have os en lille killing, og vi vil gerne vide, hvad en vaccination
koster - den skal jo have et par gange i starten. Desuden skal den
neautraliseres.

Så hvad skal vi regne med at bruge i alt?

Vi har overvejet at få en fra et katteinternat, hvor alle ting er ordnet for
650 kr. (neutralisering, vaccinationer, loppe- og ormekur).

LM

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 23-08-02 17:32

> [...]
for
> 650 kr. (neutralisering, vaccinationer, loppe- og ormekur).

Hejsa,
Jeg har netop idag fået kastreret (650 kr), vaccineret (125 kr) og øremærket
(225 kr) min lille killing. Og det er vel hvad det nogenlunde koster. Det er
dog dyrere at få stereliseret en hunkat.
Jeg har også selv fået 2 katte fra et internat hvor alt var ordnet inden -
altså vaccination, øremærkning og kastrering, og der gav jeg 450 kr pr stk.

Mvh
Vibeke

Fra : Sander

Dato : 23-08-02 18:56

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har også selv fået 2 katte fra et internat hvor alt var ordnet inden -
> altså vaccination, øremærkning og kastrering, og der gav jeg 450 kr pr

Vi gav 250 kr. for vaccinen, til vores kat, så der er nok lidt prisforskel,
fra dyrlæge til dyrlæge.
Prisen på kastration, fik jeg også oplyst til ca. 650 kr.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 23-08-02 19:07

> Vi gav 250 kr. for vaccinen, til vores kat, så der er nok lidt
prisforskel,
> fra dyrlæge til dyrlæge.
> Prisen på kastration, fik jeg også oplyst til ca. 650 kr.

Eh jep, det afhænger sikkert også af hvor meget der vaccineres for :)

Vibeke J

Fra : Sander

Dato : 23-08-02 19:17

> prisforskel,
>
> Eh jep, det afhænger sikkert også af hvor meget der vaccineres for :)

Det aner jeg faktisk ikke ? Kattesyge ( hedder det ikke det ? ) og vist også
noget mere. Hvad er der ellers ? Er der ikke en standardvaccine ?
( Undskyld min uvidenhed : )

Tarzan havde øjenbetændelse, så dyrlægen udskød vaccinen en uge, for at den
ikke, skulle gøre ham syg. Tarzan skal genvaccineres her
D. 2 / 9, så kan jeg da spørge dyrlægen, hvad vaccinen dækker. Til den tid
er han ca. 17 uger gammel.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 23-08-02 20:41

> Det aner jeg faktisk ikke ? Kattesyge ( hedder det ikke det ? ) og vist
også
> noget mere. Hvad er der ellers ? Er der ikke en standardvaccine ?

Heh, jeg er selv lige så uvidende som dig, men jeg kan da læse mig til det i
densundhedsbog jeg har fået udleveret.
Der står kattesyge, katteinfluenza, chlamydia og leukæmi.
Det ser ud til at der er tre forskellige muligheder, en hvor det er uden
Leukæmi (det var den Vidar fik), og en hvor det er uden Leukæmi og Chlamydia
og en hvor katten bliver vaccineret for det hele :)

Mvh
Vibeke

Fra : Sander

Dato : 23-08-02 20:44

> [...]
Chlamydia
> og en hvor katten bliver vaccineret for det hele :)

Ok, jeg må jo spørge dyrlægen. Har selv en sundhedsbog, men vores datter har
stjålet, nogen af brochuerne. Der var jo kattebilleder på. : )

Tak for svaret !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-08-02 12:55

Den mest anvendte vaccine er mod kattesyge og katteinfluenza, derudover kan
katten vaccineres mod chlamydia og felin leukemivirus.

De af mine katte der kommer på udstilling, til parring bliver vaccineret mod
det hele. Når de går på pension får de bare standardvaccinen. Meget afhænger
også af om dine katte er ude-/indekatte og det område du bor i.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 24-08-02 20:29

> Den mest anvendte vaccine er mod kattesyge og katteinfluenza, derudover
kan
> katten vaccineres mod chlamydia og felin leukemivirus.

Hej Nina, jeg tillader mig lige at spørge her selvom det dog intet har med
noget som helst at gøre. Men ved du, eller måske nogen af jer andre, om
hvorfor nogen skriver kæmi og andre kemi. Det hedder jo kemi. Mht Leukemi,
har jeg set det forskellige steder, og det samme med glyke(/æ)misk indeks.
Er der nogen som kender en grund til det?

Vibeke J

Fra : Niels Peter

Dato : 24-08-02 20:42

> [...]
> har jeg set det forskellige steder, og det samme med glyke(/æ)misk indeks.
> Er der nogen som kender en grund til det?

Det er fordi "-kæmi" som i f.eks. leukæmi ikke har noget med ordet "kemi" at
gøre.
For nu at bruge ordet glukæmisk, skal det skilles gluk-æmisk for at man kan
gennemskue ordet. Det er en sammentrækning af "glukose" (sukkerstof) og
"hæma" (blod), altså = blodsukker.
Når nogle staver f.eks. leukemi skyldes det antagelig indflydelse fra især
amerikansk engelsk, hvor man konsekvent staver sådanne ord med e (i
modsætning til britisk engelsk, hvor man staver dem med ae).
Hæmatologi (læren om blod og dets funktioner) hedder således "hematology" i
USA.

Niels Peter

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-08-02 23:26

In article <ak8mnh$v82$1@news.cybercity.dk>, Vibeke Jørgensen
<vibeke1@hotmail.com> wrote:

> [...]
> har jeg set det forskellige steder, og det samme med glyke(/æ)misk indeks.
> Er der nogen som kender en grund til det?

Et hurtigt gæt Jeg tror ikke det har noget med "kemi" at gøre, jeg
tror det er en endelse der hedder "-æmi(aemia)" som mange blodlidelser
ender på. At der kommer et k foran her er rent tilfældigt..

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar