Lidt CSS igen....
Fra : Brian Thomsen

Dato : 23-08-02 17:11

Jeg har brugt følgende i en ekstern CSS fil på www.bilka-holstebro.dk
(test):

a:hover
{
color: white;
text-decoration: none;
font-weight: bold;
}

a:link
{
color: white;
text-decoration: none;
}

a:visited
{
color: white;
text-decoration: none;
}

a:visited:hover
{
color: white;
text-decoration: none;
}

Men det ser ikke rigtig ud til at virke. Resten af min CSS virker, så jeg
går ud fra at jeg har lavet en eller anden fejl i ovennævnte..??!?

--

Mvh.

Brian Thomsen

"Citat; Milton Berle"

Fra : jopa

Dato : 23-08-02 17:43

"Brian Thomsen" skrev bla.
> Men det ser ikke rigtig ud til at virke. Resten af min CSS virker, så jeg
> går ud fra at jeg har lavet en eller anden fejl i ovennævnte..??!?

Prøv nedenstående og ret den selv til.(gider ikke) Har blot lige kopieret
den fra min egen CSS

A {
font-size : xx-small;
font-family : Arial, serif;
font-weight : bold;
font-style : normal;
color : #000000;
text-decoration : none;
text-align : left;
text-transform : uppercase;
background : #FFFFFF;
}
A:Visited {
font-size : xx-small;
font-family : Arial, serif;
font-weight : bold;
font-style : normal;
color : #000000;
text-decoration : none;
text-align : left;
text-transform : uppercase;
background : #FFFFFF;
}
A:Active {
font-size : xx-small;
font-family : Arial, serif;
font-weight : bold;
font-style : normal;
color : #000000;
text-decoration : none;
text-align : left;
text-transform : uppercase;
background : #FFFFFF;
}
A:Hover {
font-size : xx-small;
font-family : Arial, serif;
font-weight : bold;
font-style : normal;
color : #000000;
text-decoration : underline;
text-align : left;
text-transform : uppercase;
background : #FFFFFF;
}

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Brian Thomsen

Dato : 23-08-02 17:43

"jopa" <john@jp-web.dk> skrev:
<SNIP>
> Prøv nedenstående og ret den selv til.(gider ikke) Har blot lige kopieret
> den fra min egen CSS

Prøver lige at kigge den igennem.... Tak for hjælpen

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-08-02 18:46

Fri, 23 Aug 2002 18:43:20 +0200, skrev "jopa" <john@jp-web.dk>:

>A {
>A:Visited {
>A:Active {
>A:Hover {

Rækkefølgen skal være
a:link - a:visited - a:hover - a:active. da det ellers i visse
tilfælde ikke vil virke korrekt.

<http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/selector.html#x27>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-08-02 19:24

On Fri, 23 Aug 2002 18:10:53 +0200, "Brian Thomsen"
<brian-th@tiscali.dk> wrote:

>a:hover
<snip>

>a:link
<snip>

>a:visited
<snip>

>a:visited:hover

Ret rækkefølgen til:
a:link
a:visited
a:hover
(og evt. a:active)

og den sidste til:
a:visited a:hover
- hvis du vil det, jeg tror du vil :)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Brian Thomsen

Dato : 24-08-02 08:44

Hvis man skal bruge mere end 1 ekstern CSS-fil, hvad ville så være den
korrekte måde at gøre dette på?? At skrive nedenstående 2 gange, blot med
forskellig fil-navn??:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-08-02 09:48

On Sat, 24 Aug 2002 09:44:24 +0200, "Brian Thomsen"
<brian-th@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>forskellig fil-navn??:
>
><link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

Ja.
Bemærk, at ved evt. overlappende værdier er det dem i den nederste der
tæller.

Og hvis du vil et separat stylesheet til skærm og til print:
<link rel="stylesheet" href="stylescreen.css" type="text/css"
media="screen">
<link rel="stylesheet" href="styleprint.css" type="text/css"
media="print">

--
Jørn Andersen,
Brønshøj