Virtual Machine hjælper ikke til min IE 6.~
Fra : SpookiePower

Dato : 23-08-02 17:00

Jeg har problemer med min IE 6.0 og Java. Jeg har så læst at jeg
kan hente VM http://java.sun.com/getjava/download.html og så
skulle det virke, men nej. Jeg har stadig problemer med java sider.
Jeg har så kigget i min IE indstillinger og der er Java + java scripts
sat til enable uden at det virker. Jeg har så prøvet windows update,
men den kan jeg heller ikke få adgang til. Hvad gør jeg så ??

Fra : Lars Bom Huusfeldt

Dato : 23-08-02 17:27

prøv med den "gamle" fra microsoft...
kan hentes her... http://www.testby.dk/msjavx86.exe

Fra : Madsen

Dato : 24-08-02 13:36

SpookiePower skrev:

> Når jeg vil se hvilken version IE jeg køre med, kan jeg ikke se
> noget nummer, feltet er helt tomt.

Ja, det lyder jo så underligt. Jeg kører med WinXP Pro UK og IE 6
med alle sikkerhedsopdateringer og andet gejl fra Windows Update
installeret og det vil sige at jeg bruger den VM-version som jeg
tidligere linkede til.
Hvis jeg ser på versionsnummeret i IE så ser jeg følgende:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/ie6/version.gif

Hvad står der hvis du går ind i Start > Programmer > Tilbehør >
Systemværktøjer > System Information, eller hvad det nu hedder på
dansk? Kan du ikke se versionsnummeret på IE derinde?

Madsen.

Fra : SpookiePower

Dato : 24-08-02 16:06

Du kan prøve at se min version her
http://users.cybercity.dk/~dsl46066/IE.jpg
Der er intet at se. Jeg kan ikke få adgang til
system information. Når jeg trykker på programmet,
så køre HD'en lidt, men så sker der intet. Jeg ved ikke
om jeg skal bruge den recovery-cd der fulgte med, eller
om jeg skal installere Win2000, for den ved jeg virker.

Jeg kan som sagt ikke komme ind på windows update, men
har gså problemer med Hotmail, som fortæller mig at min browser
ikke understøtter java. Alle hjemmesider med en login på, kan jeg
ikke bruge.

Fra : Madsen

Dato : 24-08-02 19:04

SpookiePower skrev:

> [...]
> intet. Jeg ved ikke om jeg skal bruge den recovery-cd der fulgte
> med, eller om jeg skal installere Win2000, for den ved jeg virker.

Hmm, vil det sige at du ikke har en WinXP-cd når nu WinXP er
preinstalleret fra fabrikkens side? Hvis du har, kan du prøve at
reparere installationen. Der er flere måde at gøre det på, men det
er vist formålsløst at jeg pløjer en masse tekst ned hvis du
alligevel ikke har cd'en, for uden den kan du ikke gøre ret meget.

Madsen.

Fra : SpookiePower

Dato : 25-08-02 20:43

> [...]
> er vist formålsløst at jeg pløjer en masse tekst ned hvis du
> alligevel ikke har cd'en, for uden den kan du ikke gøre ret meget.

Jo, jeg har fået en recovery cd med da jeg købte min computer.

Fra : Madsen

Dato : 25-08-02 21:30

SpookiePower skrev:

> Jo, jeg har fået en recovery cd med da jeg købte min computer.

Spørgsmålet er så om det ikke bare er en af de her cd'en som
alligevel ikke er en ægte Windows-cd, men en eller anden modificeret
resque-cd af en art, men prøv evt. at gå ned Start > Kør og skriv:
CMD hvilket gerne skulle starte en kommandoprompt.
Skriv så: SFC /SCANNOW

Du vil nu blive bedt om at isætte WinXP cd'en og hvis den nægter at
acceptere den resque-cd du sidder med, så kan du lige så godt opgive
at køre sfc før du får fat i en rigtig WinXP cd. Sfc tjekker alle
systemfiler og erstatter dem hvis de er blevet overskrevet med andre
versioner, så det skal være en Windows-cd i samme version som den du
har installeret på pc'en.

Alternativet er at geninstallere IE 6. Du skal være logget ind som
administrator og derefter vælge Start > Kør: REGEDIT
Find så følgende nøgle: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active
Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Højreklik på værdien IsInstalled og vælg 'Modify' eller 'Modificer'.
Værdien skal ændres fra 1 til 0. Gå derefter ud af REGEDIT.

Geninstaller så IE fra følgende side:
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp
Husk at hente den rigtige sprogversion.

Sidste mulighed er at reparere WinXP-installationen, men det kan du
heller ikke gøre uden en rigtig Windows-cd.

--
Med venlig lsen
Madsen.

Fra : SpookiePower

Dato : 26-08-02 06:47

> [...]
>
> Sidste mulighed er at reparere WinXP-installationen, men det kan du
> heller ikke gøre uden en rigtig Windows-cd.

Mange tak for hjælpen. Det vil jeg kigge nærmere på.

Fra : Madsen

Dato : 24-08-02 00:22

Lars Bom Huusfeldt skrev:

> prøv med den "gamle" fra microsoft kan hentes her...
> http://www.testby.dk/msjavx86.exe

Og den nyeste fra MS her:
http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3-19990518/cabpool/MSJavx86_CD24D109B33421DB6728FBDC80C9F572EB7A3865.exe

(Det er version 5.0.3805.0 hvor den du henviser til Lars er version
5.0.3802.0)

Madsen.

Fra : SpookiePower

Dato : 24-08-02 09:21

Tak for hjælpen begge to.

Fra : SpookiePower

Dato : 24-08-02 09:52

Det virkede sku ikke alligevel. Jeg fatter det ikke. Jeg køre med en
bærbar hvorpå XP homeedition er installeret fra frabrikkens side. Når
jeg vil se hvilken version IE jeg køre med, kan jeg ikke se noget
nummer, feltet er helt tomt. Jeg kan heller ikke fjerne min IE som
jeg går ud fra er version 6.0. Når jeg vil installere version 5.5
får jeg af vide at det ikke kan lade sig gøre. Jeg er helt på bar
bund nu.