Problemer med FTP
Fra : Rolf Nordahl

Dato : 19-02-01 16:19

Hejsa
Jeg er stødt ind i et, efterhånden, ret surt problem.
Jeg selv og en kammerat har begge adsl hos wol.
Jeg har brug for at uploade en del temmelige store filer, 700mb+, til hans
ftp-server.
Til formålet bruger jeg cute-ftp (har prøvet forskellige versioner), på hans
win2000 har vi både prøvet at bruge den indbyggede software, samt en trial
version af G6.
Lige meget hvad så sker der temmeligt tit det at uploaden standses langt
henne i forløbet og jeg får fejlmeddelelsen "Can´t send data". Det skal
siges at jeg samtidigt kan downloade fra nettet uden nogle problemer
overhovedet.

Håber der en venlig sjæl der vil hjælpe

mvh
Rolf Nordahl

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 19-02-01 16:31

"Rolf Nordahl" <rolfnordahl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> henne i forløbet og jeg får fejlmeddelelsen "Can´t send data". Det skal
> siges at jeg samtidigt kan downloade fra nettet uden nogle problemer
Sidder serveren på IP'en 192.168.1.2? Hvis den ikke gør skal du lave to
nat-entries i routeren til port 20 og 21. Kig lidt på
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml ...

Mvh. Jonas

Fra : Rolf Nordahl

Dato : 19-02-01 19:26

> Sidder serveren på IP'en 192.168.1.2? Hvis den ikke gør skal du lave to
> nat-entries i routeren til port 20 og 21. Kig lidt på
> http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml ...
>
> Mvh. Jonas

Ja serveren sidder på nævnte adresse. Jeg har været inde og kigge på FAQ'en
og er tvivl hvorvidt det kunne være timeout'en der kunne være problemet. Det
virker dog umiddelbart logisk da uploads'ne bliver afbrudt med forskelligt
tidsinterval, f.eks. efter 30 min eller 6 timer....

mvh
Rolf Nordahl

Fra : Rolf Nordahl

Dato : 20-02-01 16:06

> [...]
> virker dog umiddelbart logisk da uploads'ne bliver afbrudt med forskelligt
> tidsinterval, f.eks. efter 30 min eller 6 timer....

Vi har nu prøvet at ændre timeouts og lige lidt hjælper det. Hjælp.........

mvh
Rolf Nordahl

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-02-01 09:03

"Rolf Nordahl" <rolfnordahl@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> henne i forløbet og jeg får fejlmeddelelsen "Can´t send data". Det skal
> siges at jeg samtidigt kan downloade fra nettet uden nogle problemer

Hvad med din kammerat? Har han også stadig forbindelse til nettet?

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Thillerup

Dato : 21-02-01 14:34

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Hvad med din kammerat? Har han også stadig forbindelse til nettet?

Hej

Jeg er kammeraten, og jeg har stadig forbindelse til nettet. Jeg har ikke
bemærket nogle problemer
med min netadgang bortset fra dette.

--
mvh.