Phil Collins - Testify
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-08-02 14:13

Hejsa
Har noger her hørt den?

Den er ikke så let tilgængelig som hans sidste forrige plader. Måske
endda den mindst tilgængelige.
Ind imellem lyder det som noget af det gamle Genesis, dvs. før de 3
sidste udgivelser.
Den er også mere alvorlig og "langsom".
Jeg ved endnu ikke helt om den holder, men der er klart fede numre på.
Men der er også numre der er lidt uvedkommende.

Det gode er at han er gået lidt væk fra det hitorienterede, det var
efterhånden alt for ens.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Amazing Pudding

Dato : 23-08-02 14:49

> Den er ikke så let tilgængelig som hans sidste forrige plader. Måske
> endda den mindst tilgængelige.
> Ind imellem lyder det som noget af det gamle Genesis, dvs. før de 3
> sidste udgivelser.

Sjovt nok gør ovenstående udsagn sig også gældende for den nye med Gabriel.
De er åbenbart begge på vej tilbage til rødderne.

A.P.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-08-02 15:24

uha den glæder jeg mig til

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Amazing Pudding

Dato : 23-08-02 15:43

> uha den glæder jeg mig til

Faktisk ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om den. Lyden er mere rå og
upoleret end på f.eks. So og Us (Åge ville sikkert finde den
tæppebankeragtig). Man kan godt høre at den ikke er produceret af Daniel
Lanois. Gabriels stemme er ofte forvrænget, hvilket (efter min mening)
ødelægger lidt af nydelsen. Nå, cd'en skal sikkert bare høres nogle flere
gange før den rigtig fænger.

A.P.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-08-02 17:46

On Fri, 23 Aug 2002 16:42:33 +0200, "Amazing Pudding"

> [...]
>Lanois. Gabriels stemme er ofte forvrænget, hvilket (efter min mening)
>ødelægger lidt af nydelsen. Nå, cd'en skal sikkert bare høres nogle flere

Jeg er halvvejs igennem første lytning og måske at den lever op til
mine forventninger.
Den er ganske rigtigt ikke så "stor i slawet" son Lanois tit laver
musik, men Peter går klar igennem.
Den er klart et must på hylden!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Amazing Pudding

Dato : 23-08-02 15:33

> Sjovt nok gør ovenstående udsagn sig også gældende for den nye med
> Gabriel. De er åbenbart begge på vej tilbage til rødderne.

I samme åndedrag kan jeg da godt lige afsløre at Up blev postet i
"alt.binaries.sounds.mp3.dance" i går.

A.P.

Fra : Uffe Holst

Dato : 23-08-02 19:23

In an article of 23 Aug 2002 Amazing Pudding wrote:

> Sjovt nok gør ovenstående udsagn sig også gældende for den nye med Gabriel.
> De er åbenbart begge på vej tilbage til rødderne.

Det er der vel heller ikke noget i vejen med. Bowie har jo også kigget en
del tilbage på hans seneste album, hvilket bestemt ikke gør det ringere.

--
Uffe Holst