Vores hund æder vores ting.
Fra : Husum

Dato : 23-08-02 13:41

Hej NG.

Vores knap 10 måneder gamle gadekryds (Schäfer, Rottweiler, Labrador) har
svært ved at være alene hjemme.
Han tager puder ud i sin kurv. Dem ødelægger han dog ikke. Gumler på
hårtørrer, cd´ere samt papirer der ligger på borde.
Han har legetøj, mad og vand. Han kan gå frit rundt i huset, og kan se ud
gennem vores hoveddør.
Nogle dage har han opført sig pænt, mens andre dage går han "amok".

Hvad kan der gøres? Vi er jo ikke interesseret i at få vores ejendele
ødelagt.

/Husum

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-02 13:53

"Husum" <thasn@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nogle dage har han opført sig pænt, mens andre dage går han "amok".
>
> Hvad kan der gøres? Vi er jo ikke interesseret i at få vores ejendele

Prøv at begrænse hans plads lidt. Vores flat ødelagde en del da hun var
hvalp, og vi løste det med at begrænse hendes plads.

Når I er hjemme er det jer der "holder øje" med huset, men når hunden er
alene hjemme skal den "holde øje" med det hele, og det kan være svært for
dem.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Husum

Dato : 23-08-02 13:56

Vi skulle måske afspærre vores 1. sal? Har selv tænkt på det. Primært fordi
det er der han hærger.
Vi har desuden radioen kørende, så han ikke føler sig alene. Kan dette
anbefales?

Fra : Jørgen B

Dato : 23-08-02 20:46

Prøv at læse nogen af de gode bøger af Roger Abrantes

hilsen Jørgen

Fra : BN

Dato : 29-08-02 15:21

Hejsa

Jeg har selv en Springerspaniel fieldtrail, så jeg kender udemærket
problemet omkring ødelagte ting.

Først ødelagde hun en række bøger, som hun pillede ned fra reolen efter at
være hoppet op på bordet. Så røg der 2 fjernbetjeninger, gulvtæppet, puder
og et sofasæt. I min tidligere lejlighed var stue og gang i et rum, hvorfor
jeg ikke kunne lukke hende ind i et rum, men nu bor jeg heldigvis et andet
sted og problemerne er ophørt.
Grunden til at hunde ødelægger ting er ganske enkelt: De er ved at skifte
tænder og søger noget at bide i, da det klør meget inde i munden. Jeg gav
hende, efter et råd fra en jagtmand, nogle store grene/pinde og gjorde dem
meget interessante for hende. Man kan evt. smøre lidt sødt på dem. Sandra,
min hund, begyndte nu at bruge pindene i stedet for mine ting. Mange siger
at det er pgr. kedsomhed at hundene ødelægger ting, men den tror jeg ikke
helt på. Sandra ødelagde min sofa (hun fandt ud af at der var skumgummi i)
på 1 time, så var jeg hjemme igen.
Jeg tror at de er bange for at blive forladt (min hund var 3,5 mdr. da jeg
købte hende, hendes kennel var ikke glade for hende og var ikke i ballance)
Jeg begyndte at ignorere hende når jeg tog afsted og kom hjem... det hjalp.
Det er vigtigt at hunden ikke er i midtpunkt hele tiden, for så kan de have
svært ved at tackle situationen når de skal være alene hjemnme. Samtidig er
det vigtigt at hunden kun har et begrænset område at færdes i, så finder den
sig hurtigt til rette, og når I lukker dørene ind til de øvrige rum vil
hunden med tiden lægge sig på sit tæppe, for den lærer hurtigt, at når
dørene lukkes skal den være alene hjemme. I dag er Sandra en dejlig hund på
snart 5 år... lige så vild som en hundhvalp, men hun er ikke ked af at være
alene hjemme mere.

PS. Skæld ikke hundene ud for noget den har gjort, med mindre du tager den
på fersk gerning.

Held og lykke

BN