Søger noget musik
Fra : -= Buster =-

Dato : 19-02-01 16:14

Hej NG Folks

Efter som jeg er vild med Matchbox 20 og Live, vil jeg gerne høre om der er
nogle der kender nogle andre grupper der spiller noget lign. musik som disse
to fede grupper gør.

Mvh.
-= Buster =-

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 19-02-01 16:33

-= Buster =- skrev:

> Efter som jeg er vild med Matchbox 20 og Live, vil jeg gerne høre om
> der er nogle der kender nogle andre grupper der spiller noget lign.
> musik som disse to fede grupper gør.

Creed er vel lidt i samme stil?

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-02-01 10:33

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Creed er vel lidt i samme stil?

Jeg er iøvrigt ret sikker på de har udgivet 3 albums men jeg kan kun finde
Human Clay og My Own Prison.
Er det tredje album bare en fiks ide jeg har fået eller er der nogle der
kan hjælpe mig med titlen?

Og nu ikke noget med at glemme Bush!
Machinehead (altså nummeret. Kender ikke bandet af samme navn) er til hver
en tid absolut opskruningsværdigt

3 Doors Down er da også ok. Har kun hørt CD'en en enkelt gang og synes
ikke det fængede så meget men måske ved flere gennemlytninger. Kryptonite
er dog et fedt nummer. Dejligt let og ligetil med en fed guitar.

/Robert

Fra : nikolaj borg

Dato : 20-02-01 10:45

"Robert Eriksen" <roeNOSPAM@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Human Clay og My Own Prison.
> Er det tredje album bare en fiks ide jeg har fået eller er der nogle der

www.allmusic.com er din ven.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bm92q9mp89d22

Kun to cd'er, men til gengæld to udgaver af human clay.

Til gengæld er der to andre Creed-bands, et 70'er band og et gospelband der
udgav en plade i 1992, men som der ikke står yderligere om.

/Nikolaj

Fra : Daniel Andersen

Dato : 19-02-01 18:48

> [...]
er
> nogle der kender nogle andre grupper der spiller noget lign. musik som

Arh Yeah! - Har et indlæg længere nede med emnet "Fedt band!!!" - Kig på det

Ellers hører jeg også Third Eye Blind, Pockets, Vertical Horizon, Tim
Christensen, Pretty Maids (Kun Stripped albummet dog!!!), Pearl Jam (Især
Ten albummet) samt dem du nævner, men med Live som helt klart favorit...
Udover dette synes jeg også The Corrs er totalt fedt!!!.

Vertical Horizon er virkelig fede - Deres nye album sparker røv så det
fløjter, og single-udspillene er langtfra de bedste på pladen - Go get
it!!!!

I øjeblikket er det jo så danske Ajja som tar guldet så at sige -> Se
det andet indlæg!!!.

Hvis du vil ha' anbefalet specifikke numre fra nogle af grupperne, så sig
endelig til!!!.

Daniel

Fra : -= Buster =-

Dato : 19-02-01 22:35

Daniel Andersen <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:xZck6.5623$TL6.554568@news000.worldonline.dk...
> [...]
> det andet indlæg!!!.
>
> Hvis du vil ha' anbefalet specifikke numre fra nogle af grupperne, så sig

Jo tak, det vil jeg da gerne. Så kan jeg smutte ind på Napster og hører dem
og hvis de fænger, jamen så er det jo ned til musikbiksen og vold købe.

Fra : Daniel Andersen

Dato : 19-02-01 23:18

Davs Du!!!

Her er hvad du skal hente :

Ajja - Alt hvad du kan finde www.ajja.dk - Det styrer!!!

Third Eye Blind - Never let you go, jumper, Semi-Charmed Life og God Of Wine

Vertical Horizon - All Of You, Send It Up, Shackled og Miracle.

Pockets - Bare køb det. Albummet hedder vist bare Pockets (Jeg gav 40 spir i
TP Musik, og det er bare fedt!!!)

Tim Christensen - Love is a matter of..., Secrets On Parade og Prime Time.

Pretty Maids - Albummet hedder Stripped. Gav 60 spir for det TP og det
styrer

Pearl Jam - Alive, Jeremy, Black (Kender kun dem fra "Ten" albummet, og det
er fedt!!!!)

Håber det er nok til at gøre dig lidt tændt på det.... Hvis du er
interesseret, så kan du jo vende tilbage så jeg kan gi' dig nogle album
titler )

Daniel

Fra : Kykkel

Dato : 19-02-01 19:14

> [...]
er
> nogle der kender nogle andre grupper der spiller noget lign. musik som

Dave Matthews Band er ovre i samme ganre og de spille også pisse godt. Og
som et plus kan det siges at de udkommer med en ny CD sidst i denne måned.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 19-02-01 20:59

"-= Buster =-" skrev i en meddelelse

> [...]
er
> nogle der kender nogle andre grupper der spiller noget lign. musik som

I al den tid jeg har kendt LIVE har jeg ikke læst en anmeldelse, uden af
både REM og Pearl Jam har været nævnt også, så tjek dem ud, hvis du da ikke
allerede kender dem....og hvem gør ikke det

Der er også et amerikansk band, der hedder Sister Hazel...men det er lidt
mere lidt tilgængligt pop-rocket...hvis det ellers er en genre....end LIVE
er - mere i stil med danske Pockets, som en anden nævnte.

Der er også Counting Crowes....men igen, det er ikke helt som LIVE men dog
lidt i stilen med lidt mørk og melankolske sange og stadig meget melodiøs.

Kåre

Fra : Hans Huttel

Dato : 20-02-01 10:34

Buster skrev:

> Efter som jeg er vild med Matchbox 20 og Live, vil jeg gerne høre om der er
> nogle der kender nogle andre grupper der spiller noget lign. musik som disse
> to fede grupper gør.

Lyt til de nu hedengangne The Replacements; de var en af firsernes meget
indflydelsesrige (og mindre kendte) "guitarrock"-grupper. Deres indflydelse på
senere navne er stor og vedvarende - og de er klasser bedre end Matchbox 20,
Live o.s.v.

Start med deres albums "Tim" og "Pleased To Meet Me" - eller med
opsamlings-CD'en "All For Nothing/Nothing For All".

The Replacements' sanger og sangskriver Paul Westerberg har siden 1991 lavet 3
fine soloalbums, men det er en anden snak.

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Daniel Andersen

Dato : 20-02-01 14:00

>....og de er klasser bedre end Live...

Ja hej du!!! - Det er der vist ikke noget der er

Daniel

Fra : John Fogde

Dato : 20-02-01 11:27

On Mon, 19 Feb 2001 16:13:35 +0100, "-= Buster =-" <Buster78@mail.com>
wrote:
> [...]
>nogle der kender nogle andre grupper der spiller noget lign. musik som disse
Som så mange andre vil jeg anbefale Counting Crows og Dave Matthews
Band, men tror også du vil kunne lide Semisonic, Gigolo Aunts, Better
Than Ezra og Tonic.

John

Fra : Dorte & Jørn

Dato : 20-02-01 13:29

Vertical Horizon, Creed, Sub7even, K´s Choice
Hilsen Jørn

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 20-02-01 13:39

"Dorte & Jørn" skrev i en meddelelse

> Vertical Horizon, Creed, Sub7even, K´s Choice

K´s Choice er nok ikke lige det første jeg tænker på når nogen siger LIVE
eller Matchbox 20....at det så er verdens bedste band er noget helt
andet.... Så tjek dem endeli gud hvis du ikke allerede kender dem.....

Kåre
- der måske er Danmarks største K´s Choice fan
www.kschoice.com www.kschoice.net http://kschoice.gimmie.tudelft.nl/
http://come.to/kschoicetab

Fra : mr bungle

Dato : 21-02-01 00:53

Her kan man finde en liste over bands som minder om Matchbox 20
http://www.cdnow.com/cgibin/mserver/SID=212773324/pagename=/RP/CDN/FIND/disc
ography.html/ArtistID=MATCHBOX+TWENTY/select=related