MS Windows
briani 27239
Remote Desktop ml. Xp og win2k
Fra : Anders Møller

Dato : 23-08-02 09:58

Hej,

Findes der et stykke software, der kan remote en XP maskine via det der
internt er i XP? - altså ud over en anden XP maskines Remote Desktop :)

Maskinen der skal afvikle softwaren er en Windows 2000.

--
Anders D. Møller

Fra : Splyf

Dato : 23-08-02 09:59

http://www.uk.research.att.com/vnc/

Fra : Anders Møller

Dato : 23-08-02 10:09

"Splyf" <splyf@msn.com> wrote in message

> http://www.uk.research.att.com/vnc/

Tak. Jeg kender godt VNC og alle de andre remote værktøjer. Jeg ønsker at
bruge selve den Remote Desktop teknologi der er i XP. Maskinen jeg vil
remote er nemlig en XP og jeg sidder på en Windows 2000. Er det bedre
forklaret ? ;)

Venlig hilsen

Anders

Fra : L@rs

Dato : 23-08-02 11:32

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdclientdl.asp
Installere denne på W2K

Mvh Lars

Fra : Anders Møller

Dato : 23-08-02 12:24

"L@rs" <lars@dupond.dk> wrote in message

> http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdclientdl.asp
> Installere denne på W2K

Lige hvad jeg ledte efter tak :)

--
Anders D. Møller

Fra : Ylwen

Dato : 05-10-02 10:43

Det fungerer desværre ikke den anden vej... altså fra xp til win2k? er
der nogen der ved hvordan man fikser det?

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Walther

Dato : 05-10-02 13:39

On Sat, 05 Oct 2002 09:43:13 GMT, "Ylwen" <Ylwen.news@kandu.dk> wrote:

>Det fungerer desværre ikke den anden vej... altså fra xp til win2k? er
>der nogen der ved hvordan man fikser det?

Nej selvfølgelig fungerer det ikke den anden vej da win2k pro ikke er
født med terminal services servicen, det er kun win2k serverudgaverne.

--
Henrik Walther

Fra : Ylwen

Dato : 06-10-02 07:43

Fandt ud af det. Man installere bare Terminal services på win2k maskinen
og så fungerer det fint med remotedesktop begge veje.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Walther

Dato : 06-10-02 09:36

On Sun, 06 Oct 2002 06:43:06 GMT, "Ylwen" <Ylwen.news@kandu.dk> wrote:

>Fandt ud af det. Man installere bare Terminal services på win2k maskinen
>og så fungerer det fint med remotedesktop begge veje.

Ja hvis det er en server udgave, men det skriver du ikke nogen steder.

--
Henrik Walther