MS Windows
briani 27239
Win95 - win98 størrelse
Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-08-02 09:26

Jeg har hørt at win98 fylder det dobbelte i forhold til win95, er det
korrekt?. Sagen er, at en af vores veninder har købt et digitalt kamera,
uden at tænke på at det ikke kan synkronisere USB med win95. Jeg prøver
så at skaffe hende en 98 opgradering, men det nytter måske ikke, når hun
kun har 600Mb tilbage på HDDen....

--
Karsten Jensen

Ved svar pr. email, fjern 1.
When replying by email, remove 1.

Fra : Madsen

Dato : 23-08-02 09:44

On Fri, 23 Aug 2002 10:26:07 +0200, "Karsten Jensen"
<eutykus1paulus@hotmail.com> wrote:

> [...]
>uden at tænke på at det ikke kan synkronisere USB med win95. Jeg prøver
>så at skaffe hende en 98 opgradering, men det nytter måske ikke, når hun

Der er masser af plads til Win98 på den disk.
Noget af den plads som Win98 vil bruge er jo
plads som Win95 bruger idag.
Og Win98 fylder ikke det dobbelte af Win95.
Måske en 50 MB mere, men det er også alt.

mvh Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-08-02 09:57

Hi Madsen, du skriver:

> Der er masser af plads til Win98 på den disk.
> Noget af den plads som Win98 vil bruge er jo
> plads som Win95 bruger idag.
> Og Win98 fylder ikke det dobbelte af Win95.
> Måske en 50 MB mere, men det er også alt.

Tak for det lynhurtige svar. Rart at vide at vores veninde kan have
win98. Hun har ikke råd til at købe ny PC. Men jeg vil nok tilbyde hende
at sætte en ny HDD i hendes maskine på et tidspunkt. Hun har kun en på
1,9 Gb, og det forslår jo ingen steder i dag .

Mvh

Karsten

Fra : Martin K

Dato : 23-08-02 10:07

Karsten Jensen wrote:
> [...]
> hende at sætte en ny HDD i hendes maskine på et tidspunkt. Hun har
> kun en på 1,9 Gb, og det forslår jo ingen steder i dag .

Husk dog på, at BIOS nok ikke kan håndtere de nye store disks, når maskinen
nu er så gammel som det lader til...

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 23-08-02 11:02

On Fri, 23 Aug 2002 11:07:29 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Husk dog på, at BIOS nok ikke kan håndtere de nye store disks, når maskinen
>nu er så gammel som det lader til...

Endnu en grund til at bruge formatteringsprogrammet som
omgår BIOS'en. Så er det ikke noget problem.

mvh Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-08-02 11:33

Hi Madsen, du skriver:

> Endnu en grund til at bruge formatteringsprogrammet som
> omgår BIOS'en. Så er det ikke noget problem.

Det lyder godt, da jeg ikke rigtigt har mod på at flashe bios. Men hvad
er det for et program du tænker på?.

Mvh

Karsten

Fra : Madsen

Dato : 23-08-02 12:04

On Fri, 23 Aug 2002 12:33:06 +0200, "Karsten Jensen"
<eutykus1paulus@hotmail.com> wrote:

>Det lyder godt, da jeg ikke rigtigt har mod på at flashe bios. Men hvad
>er det for et program du tænker på?.

Når man køber en Seagate Baracuda HD har den en label på
undersiden. På denne label står der bl.a. at man hos Seagate kan
hente et lille gratis program som klarer alt det tunge arbejde med
Fdisk, formattering og disk kopiering.

http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html

Programmet fylder næsten intet. Du smider det på en diskette,
booter up med den og får så en nem grafisk menu hvor du
vælger hvad du vil have gjort. ( Formattering, opdeling i
partitions og kopiering af gamle diske til den nye )
Alt er meget nemt at overskue og fungerer utroligt godt
og hurtigt.
Og så får man jo samtidigt en billig disk som er hurtig, lydløs
og stabil. ( Nej, jeg arbejder ikke for Seagate )

mvh Madsen

Fra : Madsen

Dato : 23-08-02 10:14

On Fri, 23 Aug 2002 10:56:43 +0200, "Karsten Jensen"
> [...]

>at sætte en ny HDD i hendes maskine på et tidspunkt. Hun har kun en på
>1,9 Gb, og det forslår jo ingen steder i dag .

Ja, en ekstra HD ville jo nok være en god ide. Det koster
jo heller ikke alverden idag. Jeg har selv lige smidt en Seagate
Barracuda 60GB til ca 800 kr i min mors maskine og det gik
faktisk utroligt nemt. Især da når man bruger Seagates lille
formaterings program som også klarer at kopiere den gamle
Windows over på den nye disk. Så kan det vist ikke gøres
meget nemmere.

mvh Madsen

Fra : Martin K

Dato : 23-08-02 10:19

Madsen wrote:
> [...]
> formaterings program som også klarer at kopiere den gamle
> Windows over på den nye disk. Så kan det vist ikke gøres

Nope... jeg har også selv en Cuda 60 GB. Det de fedeste og mest lydløse disk
jeg længe har haft... jeg kan kun sige at Seagate rules!

--
Martin K