MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
dos kommando søges
Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 22-08-02 23:47

Hej Gruppe

Har en XP-Pro havde fået den in som fat32. Disken er delt op som C&D drev.
Ville konvertere til NTFS. og skrev i CMD convert C: osv. det virkede fin
den konverterede dog kun C drevet, så der nu er et C drev i NTFS og et D
drev i fat 32. Prøvede så at gentage nummeret og skrev Convert D: men men
så kom spørgsmålet : angiv navnet på diskenheden for drev D. Her stod jeg
af, hvad skal jeg skrive??

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : JJ

Dato : 22-08-02 23:53

"Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> så kom spørgsmålet : angiv navnet på diskenheden for drev D. Her stod jeg

Kender ikke til fejlen, men prøv da lige at skrive:

vol d:

i en prompt. Eks:

C:\>vol D:
Volume in drive D is SYSTEM
Volume Serial Number is 00BD-0D50

Jeg vil tro det er det navn (her: SYSTEM) som convert-kommandoen vil have.
Navnet kan også ses i drev-listen i en Explorer.
Ps. Ville det ikke være nemmere at konvetere disken via GUI fra "Disk
Management" under "Manage Computer"?

mvh
///JJ