iPod erfaringer søges
Fra : Steen Villumsen

Dato : 22-08-02 21:46

Hey folks!

Jeg går i seriøse overvejelser om at købe en iPod - en 20 GB model.
Men jeg kender mig selv for godt, og selvom jeg er ved at være
overbevist om at jeg bare MÅ have sådan en, er jeg måske ikke helt
objektiv nok til at vurdere om det bare er en eller anden smart idé jeg
har fået. Så meget for selvransagelse.

Jeg tænkte om der var nogen iPod-ejere derude der ville øse ud af
erfaringerne, kan i ikke tage nogen steder ud iPod'en eller var den kun
interessant i en uge og fungerer nu som en hi-tech brevvægt?

Jeg har en times transport til og fra arbejde hver dag, hvor jeg
forestiller mig den ville være dejlig. Derudover går jeg (som så mange
andre tror jeg) og venter på iCal, og jeg synes det ville være skønt at
have kalenderen og contacts ved hånden også.... (Kan man egentlig
oprette kalender-events og kontakter direkte på iPod'en?).

Well, jeg håber nogen har lyst til at dele af erfaringerne inden jeg
slagter sparegrisen.

Venligst,
Steen

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 23-08-02 08:33

Hejsa...

Har næsten lige investeret i den ipod du snakker om. Den kom for et par uger
siden og jeg er rigtig godt gammeldags forelsket :) Den er sååååååå sej!
Aldrig i mit liv har jeg haft så sej en gadget som denne.

Du kender nok alle de positive ting, men der er lidt negative ting du lige
skal være opmræksom på:

* der er "kun" 18.5 GB på en 20 GB Ipod....
* Jeg ved ikke hvordan man kommer op på 10 timers batteritid... Mit maximum
har været på 5-6 timer...
* Du kan ikke skifte batteriet ud
* det kan faktisk være meget svært at få "klappen" der beskytter firewire
stikket af. Nu har jeg heldigvis lange kvindenegle så problemet er ikke så
stort for mig - men jeg tror at det godt kan volde en del mænd nogle
problemer... Med mindre i drenge da er til lange sexede negle :)

Jeg kan ikke anbefale at anvende ipod som kalender... Den er svær at
synkronisere... Det er ikke ligesom PDA's som man bare trykker på en knap
på. Du skal ind i dit kalender program og dit "kontakt" program og
eksportere dine noteringer og derefter kopiere dem manuelt over på din
Ipod... Det er simpelthen for besværligt for mig :( .... Når det nu er sagt
så tror jeg nok at der findes noget shareware "Ipod conduit" som måske kan
gøre sagen lettere? Jeg har ikke selv anvendt det SW så tør ikke give et bud
på hvor genialt det er...

Tag et smut omkring disse web stes:

http://www.ipodlounge.com/

http://www.ipoding.com/

http://www.ipodhacks.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index

Der er der masser af erfaringer og tips at hente :)

Alt i alt er jeg godt nok såååå vild med den Ipod og er ganske sikker på at
jeg ikke sådan lige fortryder købet.

MVH

Anna

Fra : Steen Villumsen

Dato : 07-09-02 13:54

Hej Anna (og alle i andre),

ville bare lige dele min entusiasme med dig.
Jeg var så heldig at låne en 10 gig iPod hele sidste uge, og det
resulterede i at jeg købte en 20 gig model selv, som netop er ankommet i
posten.
Hvordan fa'en jeg er blevet 28 år gammel, uden at have en iPod før nu
fatter jeg næsten ikke

Tak for kommentarerne og linkene.

De venligste sen-sommer hilsner,
Steen