MS Windows
briani 27239
Lukke XP ned uden on/off-knap?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-08-02 20:03

Jeg har nødtvungent måttet geninstallere XP. Før havde jeg det sådan,
at når jeg klikkede Start > Luk, så lukkedes XP og strømmen til
maskinen slog selv fra. Nu lukker XP, men jeg skal manuelt holde
on/off-knappen inde et øjeblik for at slå den ihjel.

Jeg har søgt efter tidligere svar, men kun fundet en masse om XP der
rebooter, men det er ikke lige det der er mit problem.

Hvor går jeg ind og sætter den indstilling? Helst henvisning til den
danske version.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-02 20:13

Min forældres computer gør det samme som din. Jeg har fundet ud af at det
hjælper lige meget hvad man laver i biosen EFTER man har installert XP. Men
hvis man sætter den rigtigt op i bios også installere XP så fungere det.
Hvad indstillingerne skal være.. det må du ikke spørger mig om. Men nu
virker det ihvert tilfælde på min forældres pc.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-08-02 20:35

http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm

Fra : Michael ø Andersen

Dato : 26-08-02 00:20

Hej kurt.
Gå ind i kontrolpanel og ind i strømstyring der går du ind under fanebladet
APM og sætter et flueben i AKTIVER AVANCERET STRØMSTYRING.

michael