MS Windows
briani 27239
lære win2000 server på rekordtid
Fra : PMJ

Dato : 22-08-02 20:00

Vi skal have nyt netværk og det bliver til den tid installeret af
leverandøren. Senere skal jeg på kursus og efterhånden stå for
vedligeholdelsen. På grund af ferie og andre ting, er jeg så heldig, at jeg
har næsten 2 uger, hvor jeg kan "lege" med den nye server uden at lave
ulykker. Kan i anbefale mig noget litteratur, så jeg ihvertfald selv kan
lære at installere serveren, printere, brugere med password, grupper,
mapning og rettigheder -og også gerne noget grundlæggende om TCP/IP og hvad
det nu hedder. I første omgang bliver det i fritiden -men får det senere
kompenseret, så jeg vil godt blive rigtig dygtig på de omkring 30 timer, jeg
forventer at kunne sætte af til det. Men hvad skal jeg læse i -helst på
dansk?

mvh
pmj

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-08-02 22:18

"PMJ" <doink@hotmail.com> wrote in message
> Vi skal have nyt netværk og det bliver til den tid installeret af

Prøv i news:dk.edb.system.ms-windows.server

Jeg har erfaring for at de ved meget mere om det derinde.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : JJ

Dato : 22-08-02 23:24

> [...]
> det nu hedder. I første omgang bliver det i fritiden -men får det senere
> kompenseret, så jeg vil godt blive rigtig dygtig på de omkring 30 timer,

Det var ikke lang tid at blive ekspert i :)

> Men hvad skal jeg læse i -helst på dansk?

Hmm - du må altså nok forvente at skulle læse meget engelsk, hvis du vil
holde dig forrest i feltet. Det er amerikansk det meste der sendes ud fra
Microsoft. Du kan jo vente på oversættelser, men så taber du terræn, tænk
bare på "security bulletins".

Anyway - de danske oversættelser er som regel ubrugelige, hvis man arbejder
med de engelske sprogversioner af operativsystemet. Jeg ved ikke engang om
Win2k server findes på dansk? (Gisp! Forhåbentlig ikke!).

PS. Held og lykke :)

mvh
///JJ
- Der hader danske udgaver af "blødvarer"!