Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan får jeg den perfekte solnedgang?
Fra : Jan Thorsen

Dato : 22-08-02 19:29

Hvordan tager jeg billedet af den perfekte solnedgang?
Billede skal have en ildrød himmel og en kul sort silhuet af landskabet i
horisonten.

Jeg har fået denne (for en simpel amatør) fantastiske opgave. Billedet skal
bruges af en forening som baggrund på en plakat (str. A0), som trykkes
professionelt på et offset trykkeri.

Mit problem er blot, at jeg ikke har den store erfaring med den slags
aftenen billeder. Jeg er godt klar over, at den vigtigste faktorer er, at
motivet er der, men hvilken film skal jeg bruge for at få det bedste
resultat?

Alle erfaringer har interesse både hvad filmvalg angår, men også tips til
indstillingen af mit Nikon F70.

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 22-08-02 20:16

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 22-08-02 20:20

Fra : Amund Johansen

Dato : 22-08-02 21:08

Thomas Heide Clausen <voop@cs.auc.dk> wrote in

> Hvor *HULEN* fik jeg det med båd og havvand fra? Det stod der ikke
> noget om i dit indlæg, men min trætte hjerne kædede automatisk
> "solnedgang" sammen med "havbilleder" - grr....en af konsekvenserne af
> at være opvokset på vestkysten er vist, at alle solnedgangsbilleder man
> ser næsten pr. def. er taget med havet som motiv......
>
> Anyways, resten af min posting var vist god nok :)

   Ja, men du glemte en ting ... ta mange bilder !
Det er den eneste måten å lære på, og når man er usikker: den eneste måten å
sikre seg på !

mvh
Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/

Fra : Per Bruus

Dato : 22-08-02 23:44

"Thomas Heide Clausen" <voop@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

beklager men kan ikke lade være.
Må jeg ikke nok se et billede af en solopgang i vesterhavet.
Jeg er overbevist om at jeg kan få mine skolepenge tilbage hvis
jeg kan bevise at solen står op i vest. Hmmm. mon ikke også at
man burde sagsøge Ingemann eller hvem det nu var der skrev
"I Østen stiger solen op"

> Anyways, resten af min posting var vist god nok :)

Jada.

vh
Per

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-08-02 08:33

On Fri, 23 Aug 2002 00:44:02 +0200, Per Bruus wrote:

>beklager men kan ikke lade være.
>Må jeg ikke nok se et billede af en solopgang i vesterhavet.

Jeg kan da godt sende dig et, hvis det sku' vær'. Det er taget i
Grimsby en tirsdag morgen i 90'erne. Sku' det vær'?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 23-08-02 00:44