Opsætning af FTP programmet Serv-U
Fra : -= bgn =-

Dato : 22-08-02 18:44

Jeg kan ikke give en bruger adgang til flere drev på min PC over
Internettet. Jeg har "Serv-U v. 2.5" kørende, og her skal jeg vælge "Home
directory" for brugeren, man da det er flere drev han skal have adgang til,
har jeg et problem, for jeg kan kun skrive f. eks. C:\ og ikke også D:\ og
E:\ i "Home directory"
Sætter jeg ham kun til ét drev, f.eks. C:\Share, så er der ingen problemer,
så kører det bare derudaf.

Bo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-08-02 22:40

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> skrev :

>Jeg har "Serv-U v. 2.5" kørende,

Under setup og "setup users" kan du tildele rettigheder til de
ønskede steder.

(Hjælpen til programmet, er da ellers fortrinlig)

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : JJ

Dato : 22-08-02 23:11

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> wrote in message
> [...]
til,
> har jeg et problem, for jeg kan kun skrive f. eks. C:\ og ikke også D:\ og

En bruger kan kun have ét home-dir. Resten han skal have adgang defineres
under "Setup" - "Setup Users" - Se under "File/Directory access rules og
tilføj alle de drev han også skal have adgang.

mvh
///JJ

Fra : -= bgn =-

Dato : 23-08-02 17:22

> En bruger kan kun have ét home-dir. Resten han skal have adgang defineres
> under "Setup" - "Setup Users" - Se under "File/Directory access rules og
> tilføj alle de drev han også skal have adgang.

Jeg kan jo kun lave ét home-directory. Brugeren skal have adgang til flere
drev, så når han logger ind, kan han se de drev han har adgang til.
Under "File/Directory access rules" kan jeg kun sætte de rettigheder han
har på de enkelte mapper.

Bo

Fra : JJ

Dato : 23-08-02 22:26

> Under "File/Directory access rules" kan jeg kun sætte de rettigheder han
> har på de enkelte mapper.

Korrekt. Hvis du ønsker din bruger skal kunne se alle drev-muligheder ved
login, skal du oprette "links" i home-dir'et til de andre drev. Med links
mener jeg hvad windows kalder shortcuts. Forstår du hvad jeg mener?

Eksempel:
/homedir (d:\)
/homedir/mappe a (d:\dokumenter)
/homedir/mappe b (d:\reviews)
/homedir/mappe c (genvej til e:\projekt)

mvh
///JJ

Fra : -= bgn =-

Dato : 24-08-02 10:22

> [...]
> /homedir/mappe a (d:\dokumenter)
> /homedir/mappe b (d:\reviews)
> /homedir/mappe c (genvej til e:\projekt)

Hvor skriver/lægger du disse link?

Fra : JJ

Dato : 24-08-02 15:56

> Hvor skriver/lægger du disse link?

Hehe - det er sgu lidt svært at forklare synes jeg.
Altså hvis du har sat din brugers homedir til d:\, men han også skal have
adgang til en mappe på dit e-drev, så gør følgende:
Find mappen på e-drevet (i eksemplet ovenover e:\projekt), højreklik på
mappen og vælg "create shortcut". Flyt nu short-cut'en til d:\.
Når din bruger nu logger ind, kan han selvfølgelig se d:\ og de mapper der
ligger der, men han kan også se short-cut'en til e:\projekt. Dobbelt-klikker
han på short-cut'en ryger han over på dit e-drev i e:\projekt.

Jeg kan ikke forklare det anderledes, så hvis du ikke er med nu, så må vi
prøve noget i praksis. Skriv mig en mail, så får du en guest-account på min
ftp, hvor du kan se princippet.

mvh
///JJ