2D shut'm'up eller platformsspil
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-08-02 17:14

Hej

Findes der noget af subject som lever op til nutidig standard for lyd,
grafik og tempo?

Spil i retning af Nemesis (C64), Tyrian (PC), Jack Jazz Rabbit (PC)
eller lignende?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 22-08-02 20:42

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> grafik og tempo?
>
> Spil i retning af Nemesis (C64), Tyrian (PC), Jack Jazz Rabbit (PC)

Duke Nukem: The Manhattan Project trækker mange tråde tilbage til
fordums platformsspil. Og så er det ovenikøbet et godt spil

-Sune

PS

Nemesis, er det Martech's Nemesis The Warlock eller Konami's Nemesis du
tænker på?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-08-02 21:20

Hej

Sune Mika Salminen wrote:
> Duke Nukem: The Manhattan Project trækker mange tråde tilbage til
> fordums platformsspil. Og så er det ovenikøbet et godt spil

Er det ikke 3D? Ellers må jeg gå på jagt.

> Nemesis, er det Martech's Nemesis The Warlock eller Konami's Nemesis du
> tænker på?

Det var et godt spørgsmål. Det var det hvor du med et rumskib fløj
igennem underjordiske huler og man så det hele fra siden. Skibet fløj
fra venstre til højre og krævede et kvalitetsjoystik.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Simon Nejmann

Dato : 22-08-02 21:42

On Thu, 22 Aug 2002 22:19:40 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

>Er det ikke 3D? Ellers må jeg gå på jagt.

Jo, det er 3D - men det er med fast kamera (fra siden) så det har
stadig det der 2D platformspil feel.

Hvis du stadig er i tvivl, så findes der en demo du kan prøve.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 22-08-02 21:57

Karsten Feddersen wrote:
> Hej

> Er det ikke 3D? Ellers må jeg gå på jagt.

Jo, det er det. Men ikke fra første-persons-perspektiv - man ser det
hele fra siden ligesom i gamle dage. Men hvorom alting er, selve
gameplayet er ret old-skool agtigt, selvom det er med "moderne grafik"

> Det var et godt spørgsmål. Det var det hvor du med et rumskib fløj
> igennem underjordiske huler og man så det hele fra siden. Skibet fløj
> fra venstre til højre og krævede et kvalitetsjoystik.

Du kan selv være et kvalitetsjoystick )

Det er Konami's Nemesis (også kendt som Gradius) fra 1985 du tænker på.
Spillehals-versionen havde tale, og er emuleret i MAME:

Mame32 - bedst for nybegyndere: http://www.classicgaming.com/mame32qa
(Læs HTML help-filen inde i DOCS mappen, hvis du får problemer med at
komme igang)
Den officielle MAME side (med FAQ og andet godt): http://www.mame.net
Usenet-gruppe: news:alt.games.mame (mit andet hjem)
Find Nemesis ROM på http://www.emuchina.net

Eller send mig en mail: salminen at doktor punktum dk, så sender jeg
Nemesis til dig.

-Sune