MS Windows
briani 27239
Kan ikke opdatere windows
Fra : Anders Nielsen

Dato : 22-08-02 15:39

Hej

Håber der er en derude med løsningen på mit problem.

Problem:
Et stk. bærbare Acer-computer med windows ME og internet explorer. Windows
beder om at man opdaterer, men går man på www.microsoft.com og begynder sin
opdatering kommer følgende fejlmedelse:

Installation of the component failed. Please try again later or choose
"windows update" under the Internet Explorer 'Tools' menu to install this
component.

Følger man denne besked popper der et blankt explore-windue op og beskeden
dukke atter op.

Nogle der ved hvad jeg gør galt og hvad jeg kan gøre anderledes?

Mvh

Anders

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 22-08-02 15:53

"Anders Nielsen" <mailto_tox@gjk.dk> skrev i en meddelelse
> Installation of the component failed. Please try again later or choose
> "windows update" under the Internet Explorer 'Tools' menu to install this
> component.

Jeg havde for et stykke tid siden et problem der minder lidt om det. Har en
bærbar af typen Acer (dog med Win98 på). Jeg ville opdatere IE fra 4 til 5,
men det gik i baglås hver gang (installerede fra CD - ikke fra nettet).
Måden jeg løste det på var at lave en komplet opdatering - ikke kun af IE,
men også OE. Så virkede det

M.v.h.
Olav

Fra : Anders Nielsen

Dato : 23-08-02 08:07

> [...]
> component.
>
> Følger man denne besked popper der et blankt explore-windue op og beskeden

Nu har vi prøvet noget mere og stadig uden held. Vi har prøvet at:

Genindstalere Windows ME
Instalere Windows 2000
Downloade filen til en anden pc. Kopiere den over på den blærbare og
derefter aktivere filen.

Stadig uden held. Hver eneste gang fryser maskinen.

Er der andre bud på hvad vi kan gøre - andet end at formatere harddisken?

Mvh.
Anders

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 23-08-02 22:05

"Anders Nielsen" <mailto_tox@gjk.dk> wrote in message news:<P8l99.11184$ww6.1665509@news010.worldonline.dk>...

følgende fejlmedelse:

Prøv adressen

windowsupdate.microsoft.com

hvis du ikke har gjort det.

Har du slået Active scripts fra, det er en god ide, men det skal være slået til her.

Held og lykke
Carsten Nielsen