Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kompakt hjemme-studio...hvad og hvordan??
Fra : Tom K.

Dato : 22-08-02 14:57

Jeg har tænkt mig at lave et lille og kompakt studie, som skal bruges til
optagelser af div. produktfotos, og andre små ting.
Hvordan kan jeg selv lave et sådan mini-studie? Jeg forventer ikke at komme
til at bruge det specielt meget så det skal være en lavpris model.
Kan jeg evt. bruge et stykke hvidt lagen som baggrund?
Hvordan laver jeg den korrekte lyssætning med en, i kamerahuset, indbygget
blitz og en ekstern blitz som har wireless mode?

-Tom K.-

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-08-02 07:42

"Tom K." skrev...
> Hvordan laver jeg den korrekte lyssætning med en, i kamerahuset, indbygget
> blitz og en ekstern blitz som har wireless mode?

I stedet for lagen ville jeg nok anbefale et stykke karton, hvid
acryl eller lignende.
Du får mildest talt svært ved at lægge noget
interessant lys med en indbygget blitz og een
extern blitz. Et "normalt" studielys har vel som minimum
een blitz med blødt lys og een med hårdt. Og ingen af
dem er placeret i linie med kameraet. Du kan selvfølgelig
fedte lidt med reflektorer, men det bliver svært af dosere
lyset præcist på den måde.
Jeg ville anbefale at du dækkede den indbyggede
blitz af så den kun lige udløste den externe. Og at du så
brugte den externe plus evt en extern blitz mere, til
selve belysningen.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply