frames og links
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 22-08-02 14:50

Hej.....
Jeg har lavet en chat hvor jeg bruger 2 frames og skal have et link i det
ene som linker tilbage til en side som ikke er i frames..
Er der noget som hved hvordan det skal se ud hvis det som linket linker til
ikke bare skal fylde det ene frame men skal skifte helt over til den
side...?
Skriv lige hvis det er helt uforståeligt...

Mvh. Kasper B. Rasmussen
k.birk@email.dk
www.kbirk.dk
ICQ: 57859508

Fra : Chrisser

Dato : 22-08-02 14:49

"Kasper B. Rasmussen" <k.birk@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> side...?
> Skriv lige hvis det er helt uforståeligt...

- så vidt jeg husker, så får du siden op i et helt nyt vindue
( måske skal _blank også i enkelte gåseøjne, men jeg mener ikke det er
nødvendigt....)

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 22-08-02 15:23

> - så vidt jeg husker, så får du siden op i et helt nyt vindue
> ( måske skal _blank også i enkelte gåseøjne, men jeg mener ikke det er
> nødvendigt....)

Det var ikke lige det jeg ledte efter men kan faktisk godt bruger det....
Hved du hvorledes man taster nogle egenskaber ind i linket for det vindue
der bliver åbnet.. F.eks, størrelsen... Og kan det lade sig gøre at lave et
link som lukker det pågældende vindue...?

Fra : Chrisser

Dato : 23-08-02 07:19

> [...]
et
> link som lukker det pågældende vindue...?

Hvis du vil bestemme det nye vindues egenskaber kan du i stedet gøre sådan:

window.open(minside.html,'_blank','width=500,height=400,resizable=yes');p.Cl
ose;">klik her </a>

- her kommer en stribe parametre du kan lege med ( de skal skrives ud i en
køre som sidste argument i open-metoden ( ligesom ovenfor):
'width=365,height=250,top=200,left=200,screenY=300,screenX=300,menubar=no,to
olbar=no,titlebar=no'

eller du kan lave en funktion der åbner et pop-up-vindue og kalde den fra
dit link ( det samme kan du gøre hvis du vil lukke )
Skriv hvis du vil have et eksempel på det med funktionen
Hvor vil du lukke vinduet fra ?

Fra : Chrisser

Dato : 23-08-02 07:23

> [...]

et
> link som lukker det pågældende vindue...?

Ups - når det skal være fra et link er jeg ikke sikker på at det kan gøres
med en funktion.......