Telia autologon?
Fra : Anders

Dato : 22-08-02 14:41

Hej Alle!

Jeg overvejer at skifte fra Tiscali til Telia (hvis man ellers kan opsige
sit abonnement hos Tiscali). I den forbindelse har jeg fået at vide, at man
skal logge ind via sin browser, før man kan bruge sin Telia forbindelse. Det
vil sige, at jeg fx ikke kan starte min emailklient før jeg har logget ind
via browseren.

Det burde så vidt jeg kan overskue ikke være svært, at lave et program som
automatisk loggede ind for en, når computeren startede. Er dette gjort?

Anders Gaarsdal Holst, anders@kanten.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-08-02 15:09

On Thu, 22 Aug 2002 15:41:10 +0200, "Anders" <daddas@nowhere.com>
wrote:

>Det burde så vidt jeg kan overskue ikke være svært, at lave et program som
>automatisk loggede ind for en, når computeren startede. Er dette gjort?

Ja.
Telia Stofa har benyttet samme system til deres internet-via-kabel-tv
længe og der er indtil flere der har udviklet den slags programmer i
den forbindelse.
Disse programmer burde også virke på Telias ADSL.

/Jarlskov

Fra : Anders

Dato : 22-08-02 22:02

> [...]
> den forbindelse.
> Disse programmer burde også virke på Telias ADSL.

Ved du, hvor jeg jeg kan finde et sådanne program?

- Anders

Fra : Allan Joergensen

Dato : 23-08-02 07:50

> Ved du, hvor jeg jeg kan finde et sådanne program?

CableConnect <http://www.mtweb.dk/cc/>
ESCape (Easy Stofanet Connector)
<http://fp.worldonline.dk/fpeisl11897/escguide.htm>
Connie <http://www.netfart.dk/download.php?op=viewdownload&cid=6>

Jeg har ingen personlig erfaring med disse programmer, jeg nævner dem
kun fordi Stofanet brugere har omtalt dem. Derfor ved jeg heller ikke om
de kan konfigureres til Telia Bredbånd@home.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Wait just a little while, and the Wheel turns." -- Delenn

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-08-02 10:03

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote in

> [...]
> udviklet den slags programmer i den forbindelse.
> Disse programmer burde også virke på Telias ADSL.

Kun måske, de nævnte programmer blev udviklet da man loggede på
Stofanet via telnet, og derfor anvender de en telnet forbindelse. Denne
virker stadig på stofanet, men det er ikke sikkert at den virker med
@home.
Programmerne hedder blandt andet Connect21, Cableconnect

Men jeg er enig i at det er hamrende simpelt at lave et program der
logger på for dig.
På stofanets www-logon kan man bare sætte et eller andet script til at
besøge adressen:
http://signon.stofanet.dk/signon.php?user=&pass=

Hvis ikke man gider lave et script kan man lave genvej til siden i sin
startup folder i windows, som så åbner siden helt automatisk i
standardbrowseren når du starter op, og logger dig på...
Det er dog ikke lige så elegant som at lave et lille script.

Jeg har ikke Stofanet længere, så jeg kan ikke skrive det for dig, men
det burde ikke være så svært.

Flemming

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 23-08-02 20:39

Det gør den.
Telnet-demonen kører også på Bredbånd@home sign-on-serverne.

/Jarlskov

Fra : Svend

Dato : 23-08-02 11:07

"Anders" <daddas@nowhere.com> wrote in message
> [...]
Det
> vil sige, at jeg fx ikke kan starte min emailklient før jeg har logget ind

Det er da forhåbentligt løgn, skal man logge på et website for at bruge sin
bredbånd@home ?

hvad nytter en router så ?

--
Svend

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-08-02 17:46

On Fri, 23 Aug 2002 12:07:08 +0200, Svend wrote:

> "Anders" <daddas@nowhere.com> wrote in message

> Det er da forhåbentligt løgn, skal man logge på et website for at
> bruge sin bredbånd@home ?

Nej.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-08-02 10:02

In article <slrnamcpm0.2equ.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> Nej.

For lige at uddybe Jespers svar: Nej, det er ikke løgn og ja, man skal
logge på et website.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Saint: A dead sinner revised and edited.

Fra : Svend

Dato : 25-08-02 09:49

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> For lige at uddybe Jespers svar: Nej, det er ikke løgn og ja, man skal
> logge på et website.

Hvad skal det gøre godt for ?

Hvorfor skulle det være nødvendigt set fra telia ?

--
Svend

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-08-02 12:19

In article <3d6899fd$0$193$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Svend wrote:

> Hvad skal det gøre godt for ?

For at identificere brugeren nemmest muligt ifbm trafikmåling, og for at
brugeren har en nem måde at afbryde internettet (af sikkerhedsårsager),
når det ikke bruges.

--
Andreas Plesner Jacobsen | To be or not to be, that is the bottom line.

Fra : Svend

Dato : 25-08-02 17:52

> For at identificere brugeren nemmest muligt ifbm trafikmåling, og for at
> brugeren har en nem måde at afbryde internettet (af sikkerhedsårsager),
> når det ikke bruges.

Det lyder da lidt gammeldags, skulle det virkeligt være nødvendigt ?

Hvis nu i tilbød fast ip, kunne vi slippe for login, eller hvad ?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-08-02 17:57

In article <3d690b13$0$53729$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Svend wrote:

> Det lyder da lidt gammeldags, skulle det virkeligt være nødvendigt ?

Ja.

> Hvis nu i tilbød fast ip, kunne vi slippe for login, eller hvad ?

Fast IP giver nogle helt andre udfordringer. Fx er det ikke nemt at
tildele mere end en IP pr forbindelse på en brugervenlig måde.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The disks are getting full; purge a file today.

Fra : Svend

Dato : 26-08-02 06:57

> Fast IP giver nogle helt andre udfordringer. Fx er det ikke nemt at
> tildele mere end en IP pr forbindelse på en brugervenlig måde.

Jamen i supportere da ikke flere ip pr forbindelse ?

Men det er måske af samme grund at tdc tilbyder 1 fast eller flere variable.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-08-02 08:09

In article <3d69c33c$0$27661$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Svend wrote:

> Jamen i supportere da ikke flere ip pr forbindelse ?

Derfor kan man godt have det med i design-hensynene når man laver
produktet.
(Derudover: der er ingen "I" - jeg er her kun som privatperson og
repræsenterer på ingen måde Telia)

> Men det er måske af samme grund at tdc tilbyder 1 fast eller flere
> variable.

Ja.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Dijkstra probably hates me

Fra : Svend

Dato : 26-08-02 10:12

> (Derudover: der er ingen "I" - jeg er her kun som privatperson og
> repræsenterer på ingen måde Telia)

Jeg ved godt du bare er kok

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 24-08-02 12:06

On Fri, 23 Aug 2002 12:07:08 +0200, "Svend" <2@lazy.dk> wrote:

>Det er da forhåbentligt løgn, skal man logge på et website for at bruge sin
>bredbånd@home ?
>
>hvad nytter en router så ?

En router kan da være god nytte til, uanset om man skal logge på et
website eller ej.

/Jarlskov

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-08-02 08:36

On Fri, 23 Aug 2002 12:07:08 +0200, "Svend" <2@lazy.dk> wrote:

>Det er da forhåbentligt løgn, skal man logge på et website for at bruge sin
>bredbånd@home ?

Du skal da også logge på TDC's NE, for at du kan få en IP, der er det
bare ikke et website du skal logge på, og routeren kan klare at logge
på for dig. (ellers dur routeren ikke til NE)

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Svend

Dato : 25-08-02 10:29

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> wrote in message
> Du skal da også logge på TDC's NE, for at du kan få en IP, der er det
> bare ikke et website du skal logge på, og routeren kan klare at logge
> på for dig. (ellers dur routeren ikke til NE)

Er det ikke 2 forskelige ting ? ved pppoe er det en del af protokollen, det
er det ikke for bredbånd@home.

Det svarer til at TDC's bredbånd kunder skulle logge på opasia hver gang de
skulle på nettet.