51st state - formula51
Fra : Kostas

Dato : 22-08-02 13:46

Har lige for nyligt set trailer på apple.com for Formula51 og undrede mig
lidt over at den allerede findes herhjemme på region 2 dvd når den først
kommer i biffen den 18. oktober 2002. Har det noget at gøre med at filmen er
engelsk eller hvad sker der?

Mvh

Kostas
email@supertips.dk

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-08-02 16:09

Er det muligvis fordi at filmen "Formula 51" er en efterfølger til filmen
"51st State", stadig med Samuel L. Jackson og Robert Carlyle? Ergo at der er
tale om to forskellige film.
Jeg skal så dog sige at jeg selv er i tvivl...

Fra : Kostas

Dato : 22-08-02 14:17

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in

> [...]
> Ergo at der er tale om to forskellige film.
> Jeg skal så dog sige at jeg selv er i tvivl...

Jeg tvivler - plottet ser ud til at være det samme i begge film...

mvh

Kostas

Fra : Jens Lund Jensen

Dato : 22-08-02 14:26

> [...]
> kommer i biffen den 18. oktober 2002. Har det noget at gøre med at filmen er

ja det er fordi den er engelsk.
http://us.imdb.com/ReleaseDates?0227984

mvh jens jensen

--
Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-08-02 16:39

"Kostas" <email@@supertips.dk> wrote in message
> [...]
> kommer i biffen den 18. oktober 2002. Har det noget at gøre med at filmen

Hejsa

Tror det har noget at gøre med at hvis den hed "51. state" ville folk i USA
tro det havde noget med deres stater at gøre.

Hilsen

Peter

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-08-02 16:55

In article <3d650598$0$43957$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Peter Larsen wrote:

> Tror det har noget at gøre med at hvis den hed "51. state" ville folk i USA
> tro det havde noget med deres stater at gøre.

Og det har det ikke?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Not everything worth doing is worth doing well.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-08-02 17:11

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Og det har det ikke?

Nope, ikke handlingsmæssigt. Stoffet, som Sam J prøver at afsætte, skulle
være 51 gange stærkere end tidligere kendte stoffer, og man opnår "51.
state" ved at tage det, hvad det end vil sige. Jeg fandt ihvertfald ikke
antydninger af en mere politisk betydning (England som stat nr. 51, etc.)

Iøvrigt ikke noget stor film, men ok underholdning søndag med tømmermænd.

/Nikolaj

---

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-08-02 17:08

In article <V_799.10910$ww6.1595017@news010.worldonline.dk>, Nikolaj Borg wrote:

> [...]
> antydninger af en mere politisk betydning (England som stat nr. 51, etc.)

Nej, men det er da netop USAs stater titlen refererer til.

--
Andreas Plesner Jacobsen | God is real, unless declared integer.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-08-02 17:18

Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Nej, men det er da netop USAs stater titlen refererer til.

Ja, det var også min tanke. Der er 50 stater i USA, og 51th state plejer at
være en betegnelse for et meget nært tilknyttet land. Herunder benyttes den
ofte om England, når de er lidt for venlige over for USA (såsom p.t.). Men
dette har overhovedet ingen relevans i filmen så vidt jeg husker.

/Nikolaj

---

Fra : Peden

Dato : 31-08-02 20:42

> [...]
> ofte om England, når de er lidt for venlige over for USA (såsom p.t.). Men
> dette har overhovedet ingen relevans i filmen så vidt jeg husker.
Udover at det meste af den foregår i England eller hvad? ;)

mvh
Peter Risager

Fra : Martin Møller

Dato : 23-08-02 13:04

Nikolaj Borg wrote:

[SNIP]

> Iøvrigt ikke noget stor film, men ok underholdning søndag med tømmermænd.

Nemlig.

Scenen hvor ham gorillaen ligger på knæ på gulvet og fyrer løs på en af sine
medkumpaner i den lejlighed, der er under beskydning, er alt for griner.

--
Mvh. Martin Møller