Bios til P2L97
Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 22-08-02 13:17

Hej

Mit efterhånden aldrende bundkort (ASUS P2L97)kører med en beta ver.
1010beta3. Så var det jeg tænkte om der ikke findes nogen der på fritids
basis går og roder med at lave deres egen bios-opdates.
Mit Bundkort kører ubeklageligt, men så er der nok nogen der siger "if
it is not broken, don't fix it", men alle opdateringer jeg har haft af
mit bundkort har givet imellem 2-10 % forbedringer, enten det er
hastigheds forøgelse eller understøttelse. Kort sagt:

Er der nogen der har kendskab til pirat/"hjemme Tweak"/videre udvikling
af ASUS P2L97

På forhånd tak

Brian

--
Hvis du ka' du li' små søde hunde
så kig nærmere her:

Fra : Mogens

Dato : 22-08-02 13:23

On Thu, 22 Aug 2002 14:16:38 +0200, "-=///DAX\\\\\\=-"
<spamnejtak_dax@postkasse.net> wrote:

>Er der nogen der har kendskab til pirat/"hjemme Tweak"/videre udvikling
>af ASUS P2L97

Hej

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men hvis du finder ud af noget
må du meget gerne viderebringe dine erfaringer her i gruppen.
( eller pr mail )
Jeg har nemlig samme mobo siddende i min reserve maskine
og det kunne da være sjovt at give den et ordentlig los i r.ven.
For nyligt er det lykkedes mig at få den gamle 233 MHz P2 CPU
til at yde 292 MHz ved at uppe bussen til 83 MHz.

mvh Mogens

Fra : John

Dato : 22-08-02 13:41

jeg har kørt 300 mhz med en 233 PII, på et P2B ved at klokke til 100 mhz FSB
x 3 multiplieren !

med en go' køler går det fint

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 22-08-02 18:13

John wrote:
> jeg har kørt 300 mhz med en 233 PII, på et P2B ved at klokke til 100
> mhz FSB x 3 multiplieren !
>
> med en go' køler går det fint

P2L97 kan ikke kører med FSB på 100Mhz, men gid jeg havde ventet et par
md, så havde jeg købt P2B istedet, det lader til at der er meget mere
dokumentation omkring den.

Mvh.

Brian

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 22-08-02 17:55

Mogens wrote:
> On Thu, 22 Aug 2002 14:16:38 +0200,
> For nyligt er det lykkedes mig at få den gamle 233 MHz P2 CPU
> til at yde 292 MHz ved at uppe bussen til 83 MHz.
>
> mvh Mogens

Jeg har ikke haft den store succes med 83Mhz, men min P2-233 har i snart
4 år kørt 75Mhz x 4 = 300Mhz uden det mindste og forresten kun med den
blæser der fulgte med CPU'en.

Mvh.

Brian

Fra : John

Dato : 22-08-02 13:44

Her kan du finde en 1010 BETA 4 :
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440LX/P2L97/

V.H John

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 22-08-02 18:18

John wrote:
> Her kan du finde en 1010 BETA 4 :

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440LX/P2L97/

> V.H John

Jep, havde selv lige fundet den, men du skulle vel ikke vide om bios
bliver på tysk efter opgrad.

Jeg har ikke kunne finde noget dokumentation omkring denne 1010 beta 4.

Er der nogen der ved det?!?

Mvh.

Brian

Fra : John

Dato : 22-08-02 18:21

den forbliver engelsk

beta 4 går med stor sandsynlighed ud på at der er mulighed for større
harddiske + måske andet ...tror jeg !