Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Grundkursus i foto hos Concordia
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-02 12:09

Er der nogen som har været på dette kursus? Og som vil dele ud af
deres erfaring med det?

Mvh Jan

Fra : 2rb1

Dato : 22-08-02 14:16

Hejsa.

Hvis du er ny og uprøvet i lyslægning både inde som ude, så er det et
udmærket kursus.

Mvh. 2rb1

Fra : Langgaard

Dato : 22-08-02 16:53

Hej

Har du været der, så fortæl om det !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så send en mail !

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Langgaard

Dato : 22-08-02 16:52

Hej

Som Nordbo, kan jeg kun anbefale at holde sig væk fra alt hvad
Hr. Steen Sørensen har med at gøre, der plejer ikke at være tjek på en skid.
Jeg har mange eksempler på "forretningen" drives useriøst.

Lad mig foreslå dig at læse en god bog om emnet.

Fra : Tonny

Dato : 22-08-02 22:09

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skid.
> Jeg har mange eksempler på "forretningen" drives useriøst.
>
> Lad mig foreslå dig at læse en god bog om emnet.

Jeg er helt enig med Leif!
Steen Sørensen er et rodehovede og overholder ikke sine aftaler... og betal
for guds skyld aldrig forud til hans kurser & blade, manden har overhovedet
ikke styr på det.
Mvh Tonny

Fra : U. Pedersen

Dato : 22-08-02 23:46

> [...]
>for guds skyld aldrig forud til hans kurser & blade, manden har overhovedet

Ja der er vist ikke meget der har ændret sig siden sidst, [ca. 20 år]
jeg var på Kursus i Kvissel

Men Steen er en dygtig forretningsmand, det kan man vist ikke tage fra
ham

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : 2rb1

Dato : 23-08-02 07:06

Jeg har selv for ca. 10 år siden været på 2 kurser ved fotoskolen i Kvissel,
og jeg har sendt nogle af mine egne elever på weekendkursus deroppe.
Lad mig sige med det samme - jeg kan ikke kende noget at det de andre
beskriver.
Rene, som er instruktør deroppe, og for øvrigt er en af mine gamle
soldaterkammerater, overlader intet til tilfældighederne. Alt var
gennemtænkt og forberedt til sidste detalge. Selv da vi gik tør for øl
lørdag aften blev der skaffet nye forsyninger:)

Mvh. 2rb1

Http://www.stamfoto.dk
Http://www.moerke.dk

Fra : Henrik

Dato : 05-09-02 15:04

> [...]
> gennemtænkt og forberedt til sidste detalge. Selv da vi gik tør for øl
> lørdag aften blev der skaffet nye forsyninger:)

Hej

Jeg var en tur i kvissel tilbage i 1996. Kurset var godt nok. Det er lidt
begrænset hvad man kan nå fra fredagaften til søndag klokken 13, men tænker
man på at kurset henvender sig til amatører, så er det ok. Er man mere
erfaren eller seriøs er det ikke stedet at finde visdom, selvom René sikkert
godt kunne holde kurser af den type også.

Nej, problemet er Steen. Han har enten gang i formeget og kan ikke nå bare
det halve, eller også er han en .......... !

Måske har det ændret sig siden da, men jeg tvivler når jeg løber gennem hans
blad på biblioteket (alt om foto & video), for det blev til sidst også så
ringe at jeg stoppede mit abonnement.

Mvh.
Henrik S.

Fra : Lotte M

Dato : 24-08-02 09:40

<Jan Petersen> skrev :

> Er der nogen som har været på dette kursus? Og som vil dele ud af
> deres erfaring med det?

Jeg vil anbefale, at du i stedet for at smide penge efter et (i mine
øjne tvivlsomt) kursus, skal melde dig ind i en seriøs fotoklub, hvor
der kommer gæstelærere og du får et lokalt netværk af fotografer
at øve dig sammen med.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : 2rb1

Dato : 24-08-02 11:13

Hejsa Lotte.

Må jeg have lov til at spørge hvad det er der er tvivlsomt ved de pågældende
kurser.. Er det noget du ved eller noget du har hørt i en seriøs fotoklub?

Mvh. 2rb1

Fra : Lotte M

Dato : 24-08-02 12:15

"2rb1" <fotografen@stamfoto.dk> skrev :

> Må jeg have lov til at spørge hvad det er der er tvivlsomt ved de
> pågældende kurser..

Jeg bedømmer kurset ud fra flere ting. Mit indtryk/faglige vurdering
udfra oplysningerne om kurset, min generelle erfaring med fotografer,
der har samme fotografiske baggrund, som folkene bag kurset oplyser
at have og det "ry" som Foto-Steen har.

Kurserne er efter min vurdering alt for brede og løst definerede, i
forhold til den viden og øvelse de forskellige dicipliner kræver og jeg
mener der nærmer sig bondefangeri, at antyde kursisterne efterfølgende
vil være i stand til at udnytte deres arbejder kommercielt.

> Er det noget du ved eller noget du har hørt i en seriøs fotoklub?

Mit fotografiske netværk rummer både andre faglærte fotografer,
professionelle fotografer og fritidsfotografer.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : 2rb1

Dato : 24-08-02 12:57

Du skal tænke på at disse kurser (bla. grundkursus) er for fritidsfotografer
som måske ikke ved noget som helst om lyslægning hverken inde eller ude. For
dem er det gode kurser.
Ang. Steen's ry eller rygte kan jeg kun tage det som rygter eller historier.
Der går jo også mange rygter om fotografer i al almindelighed, osv.

> [...]
> mener der nærmer sig bondefangeri, at antyde kursisterne efterfølgende
> vil være i stand til at udnytte deres arbejder kommercielt.

Ang. det kommercielle - jeg læser det ikke som du gør, men som en ide til
hvordan man måske kan sælge et eller flere billeder.

Fra : Lotte M

Dato : 24-08-02 13:40

"2rb1" <fotografen@stamfoto.dk> skrev :

> Du skal tænke på at disse kurser (bla. grundkursus) er for
> fritidsfotografer

Jeg har svært ved at forestille mig en prof, der så meget som
ville overveje de pågældende kurser.

> som måske ikke ved noget som helst om lyslægning hverken
> inde eller ude. For dem er det gode kurser.

Mon dit forsvar af Steens kurser hænger sammen med, at du
selv udbyder kurser til fritidsfotografer?

Det er ufedt, at du svarer over det du kommenterer - vil du ikke
nok sætte dig lidt ind i citat/svarteknik i nyhedsgrupper:
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : 2rb1

Dato : 25-08-02 00:37

> Jeg har svært ved at forestille mig en prof, der så meget som
> ville overveje de pågældende kurser.

Øhhhh.... det er jo det jeg skriver!

> Mon dit forsvar af Steens kurser hænger sammen med, at du
> selv udbyder kurser til fritidsfotografer?

Jeg har meget svært ved at følge din tankegang/logik..... hvorfor skulle
det have noget med det at gøre??? For mig ville det da være fedt hvis han
lukkede

> Det er ufedt, at du svarer over det du kommenterer - vil du ikke
> nok sætte dig lidt ind i citat/svarteknik i nyhedsgrupper:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Tja.... er der ikke det ene galt - ja så er der det andet galt..

Fra : max

Dato : 25-08-02 12:26

> Tja.... er der ikke det ene galt - ja så er der det andet galt..

Det gør det nemmere hvis vi allesammen bruger
samme sprog og teknik 2rb1..! max

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-08-02 00:14

2rb1 wrote:

> Ang. Steen's ry eller rygte kan jeg kun tage det som rygter eller
> historier. Der går jo også mange rygter om fotografer i al almindelighed, osv.

Ja - det er vist så sandt som det kan være, vi lever jo i jantelovens
lille fedtede land, og det er faktisk sjældent at høre fotografer der
har noget godt at sige om deres artsfæller, lige bort set fra afdøde
fotografer, men de er jo heller ikke konkurrenter.

Jeg kender ikke det omtalte kursus på Concordia, og jeg har kun hørt om
kurset i denne gruppe, så jeg har ingen forudsætninger for at bedømme
dets kvalitet.

Men for mig at se, så handler det om forventninger, for hvis man drager
på et kursus og forventer at man bliver super dygtig fotograf, så bliver
man med garanti skuffet, er forventningen derimod en hyggelig og
inspirende weekend mellem andre fotografer, så er det ikke usansynligt
at man bagefter vil være tilfreds med kurset.

Jeg vil dog lige oplyse, at jeg i flere sammenhænge har hørt posetive
ting om de fotokurser der afholdes på Samsø Højskole, det var måske værd
at overveje en uge på Samsø, der er masser af smuk natur, og maden på
højskolen skulle være helt i top...

Det kan også anbefales at man melder sig ind i en fotoklub, i en
fotoklub er der mange som løbende kan råde, vejlede og hjælpe, og det er
som regel fotoamatører der bor i ens eget lokalområde, så medlemskab af
en fotoklub giver et også godt netværk.

Fra : 2rb1

Dato : 25-08-02 00:39

> [...]
> en fotoklub giver et også godt netværk.
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Tja.... det er så sandt som det er sagt :)

Fra : max

Dato : 25-08-02 12:41

> [...]
> fotografer, men de er jo heller ikke konkurrenter.
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Danske fotografer er de bedste i verden, de er også de flinkeste
og sjoveste og de arbejder enormt hårdt, nogen af dem tjener
kassen og det fortjener de.. Det er professionalisme i høj klasse..
mvh max
ps -Jeg aner ikke hvem Sten er..?

Fra : 2rb1

Dato : 25-08-02 14:41

*LOL*

Fra : Langgaard

Dato : 24-08-02 21:07

Hej

Denne debat var unødvendig, hvis alle vidste hvordan fotosteen arbejder, og
har gjort det i en årrække.
Som tidligere formand (12 år) og som menig medlem i små 20 år, har jeg en
god viden om de tiltag der er foretaget fra hans side.
Bla. har flere medlemmer aldrig set deres billeder igen efter de har
deltaget i konkurrencer i Steens "fotoblad". andre har vundet kurser som
præmier i fotokonkurrencer afholdt af bladet, men gevinsten er aldrig nået
frem, heller ikke billedet der vandt kom tilbage !
Og der er utallige ting at nævne, men jeg stopper her, og lader resten være
op til jer !

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-02 22:34

On Sat, 24 Aug 2002 22:07:00 +0200, "Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>frem, heller ikke billedet der vandt kom tilbage !
>Og der er utallige ting at nævne, men jeg stopper her, og lader resten være

Klogt sagt, men der er jo altid naive folk der bider paa hvad som
helst. Der er der intet at stille op, de VIL snydes.

De bedste hilsener
Allan

Fra : jo

Dato : 25-08-02 08:27

Nu vi er igang så driver Foto-Steen en webside om foto www.fotoinfo.dk som
ikke har nævnt
f.eks denne nyhedgruppe eller de ny til på fotkritik og fototal som er
kommet til de seneste år
fordi de er konkurenter til Foto-Steen.
Så har jeg lige været på Samsø til alletiders fotokursus. S/h fotografering
det er noget jeg il tage op igen og det har fået mig til at tage kontakt til
den lokale fotoklub
jesper