Priser på udlandske kunstner
Fra : Jesper

Dato : 19-02-01 14:00

Ved en mindre diskusion kom vi til at diskutere hvad store udenlanske bands
tager i hyre når de er bestille til et job ikke en turné f.eks. Bryan Adams,
pet shop boys eller lign.

DoC

Fra : Zolex

Dato : 19-02-01 15:05

"Jesper" <jl@proff-art.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bands
> tager i hyre når de er bestille til et job ikke en turné f.eks. Bryan

Jeg tror ikke der er mange der ved det, andre end arrangøren og bandet.

Men jeg vil skyde på at Adams og Pet Shop Boys og andre i den kaliber ikke
går får under en ½ mill. kr for et set på en time.

Jeg kan fortælle at jeg i starten af 90'erne arrangerede fester, og til en
af disse tænkte på at få et af de store bands på den tid, til at optræde
live.
Vi droppede dog ideen da de skulle have 80.000,- for at spille 35 minutter.
Derudover skal det siges at vi skulle afholde alle udgifter til lydudstyr
m.m.

Ciao

/ZoleX

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-02-01 15:16

In an article of 19 Feb 2001 Zolex wrote:

> Men jeg vil skyde på at Adams og Pet Shop Boys og andre i den kaliber ikke
> går får under en ½ mill. kr for et set på en time.

Med hensyn til PSB og et andet band var det jo fremme sidste år, hvor meget
de skulle have haft for deres optræden på Roskilde Festival. Nogen der kan
huske.

--
Uffe Holst