MS Windows
briani 27239
Send To
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 22-08-02 10:18

Hej

Højreklik og Send To irriterer mig meget.

Jeg fandt et sted hvor jeg kunne tømme den, men elementerne kom tilbage igen
efter et par genstart og afvikling af programmer.

Kan man _fjerne_ den i Regedit?

Mvh
Jesper

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-08-02 15:04

Der er ingen der siger at du behøver bruge den. Bare ignorer
menupunktet når du højreklikker og vælg det du er ude efter.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 22-08-02 18:35

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Der er ingen der siger at du behøver bruge den. Bare ignorer
> menupunktet når du højreklikker og vælg det du er ude efter.

Ja tak.
Den skarpsindige konklusion havde jeg aldrig selv draget!

Mit spørgsmål er fortsat - Kan man _fjerne_ den?

Jeg ville såmænd gerne fortælle hvorfor, men af frygt for en masse indlæg
der ville modsige mit argument lader jeg være :-/

Mvh
Jesper

Fra : Madsen

Dato : 22-08-02 21:35

Jesper Rasmussen skrev:

> Mit spørgsmål er fortsat - Kan man _fjerne_ den?

Du kan fjerne den helt fra højrekliksmenuen. Jeg forstår ikke
hvorfor du vil, men det er ikke mit problem. :)

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\
Send To]

Der skulle gerne ligge en REG_SZ-værdi inde i ovenstående nøgle som
blot hedder (Default) og {7BA4C740-9E81-11CF-99D3-00AA004AE837}.
Marker den værdi og ekporter den evt. hvis du engang får lyst til at
få 'Send to' tilbage igen. Hvis du dobbeltklikker på (Default) og
fjerner {7BA4C740-9E81-11CF-99D3-00AA004AE837} i 'Value data'-feltet
så feltet er blankt, så kan du ikke længere se 'Send to' når du
højreklikker på en fil. Du skal lige genstarte eller logge af og på
før ændringen har nogen effekt.

Madsen.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-08-02 02:03

> Du kan fjerne den helt fra højrekliksmenuen. Jeg forstår ikke
> hvorfor du vil, men det er ikke mit problem. :)

Tak for hjælpen. Det løste jo mit problem med det samme
Grunden er, at min computer ofte er langsom til at komme ned til properties,
fordi den hænger ved Send To som åbenbart tager lang tid at populere.
Dette problem er nu løst.

Mvh
Jesper

Fra : Madsen

Dato : 24-08-02 14:13

Jesper Rasmussen skrev:

> Grunden er, at min computer ofte er langsom til at komme ned til
> properties, fordi den hænger ved Send To som åbenbart tager lang
> tid at populere.

Okay. Jeg har også engang oplevet at computeren hænger ved den liste
hvis der kommer for mange punkter på listen, men det plejer at hjælpe
hvis man muger ud i listen, men hvis du alligevel aldrig bruger den,
så kan man jo lige så godt fjerne den helt. :)

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-08-02 23:40

Man kunne jo eventuelt også bare lade være med at holde musen så længe
over punktet at det folder sig ud.

Fra : Madsen

Dato : 24-08-02 23:57

Jens Peter Karlsen skrev:

> Man kunne jo eventuelt også bare lade være med at holde musen så
> længe over punktet at det folder sig ud.

Jo, men det jeg oplevede engang på Win9x var at musen blev "fanget"
af feltet. Man har vel en tendens til at starte fra toppen af og så
rulle ned igennem menuen indtil man rammer det punkt man skal ind i.
Det har jeg i hvert tilfælde en mani med at gøre.

Faktisk har jeg pt. problemet i Internet Explorer 6 her på WinXP.
Hver gang jeg skal ind i View-menuen så bliver musen "fanget" af
'Explorer bar'-menuen som er en evighed om at åbne her hos mig.
Hvorfor aner jeg ikke, men det er irriterende. Den menu kunne jeg
egentlig også godt undvære, men har ikke lige undersøgt om jeg kan
få den kvalt. :)

Madsen.

Fra : x

Dato : 07-09-02 17:35

> [...]
> Hvorfor aner jeg ikke, men det er irriterende. Den menu kunne jeg
> egentlig også godt undvære, men har ikke lige undersøgt om jeg kan

Jeg og åbenbart også mange andre har et tilsvarende problem
i OE-6 i windowsXP.
Den er evigheder om at starte op, Microsoft har skrevet en hel masse
om det med ødelagte filer og andre finurligheder, men kort sagt har
problemet noget at gøre med det øverste menupunkt (Outlook Express)
som kalder forsiden der viser links til diverse enheder.
Men lige som dig har jeg heller ikke taget mig sammen til at undersøge
det nærmere, men i stedet sat OE-6 til at starte op direkte i Indbakken
så slipper jeg for den evige ventetid.
mvh JensenJS

Fra : Madsen

Dato : 07-09-02 17:40

x skrev:

> Jeg og åbenbart også mange andre har et tilsvarende problem
> i OE-6 i windowsXP.

Det var ikke OE, men IE jeg talte om.

Madsen.