Farallon SkyLine PC card software indehold~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-08-02 06:56

Jeg er ved at teste et trådløst netværk med et D-Link DI-713P Access
Point samt en Wall Street bærbar Mac med et Farallon SkyLine PC card i.

Det fungerer perfekt sålænge jeg fjerner krypteringen i D-Link fætteren,
men så snart jeg slår den til, så kan jeg ikke længe kommunikere mellem
Mac'en og D-Link'en.

I softwaren til Farallon kortet er der ingen mulighed for at indtaste en
kode så man kan benytte kryptering ?!

Umiddelbart ser det ikke ud til at det er meningen at man skal kunne slå
kryptering til på PC card'et.

Jeg har prøvet at spørge i et par udenlandske Mac grupper, men har endnu
ikke fået svar.

Nogen der har prøvet noget lignende ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-08-02 07:03

In article <1fhb4ds.1gtxum2m517k0N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Nogen der har prøvet noget lignende ?

Ja, der står noget om det enten i hjælpefilen til Airport eller i
manualen til basestationen. Jeg kan dælme ikke lige huske hvad det
hedder, men det er noget med at man oversætter Airport-koden til en
talkombination, som man fisker ud fra softwaren til basestationen.

Det er forresten nogen måneder siden jeg rodede med det.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-08-02 07:08

> [...]
> talkombination, som man fisker ud fra softwaren til basestationen.
>
> Det er forresten nogen måneder siden jeg rodede med det.

Jamen jeg har slettet alt der har med Airport at gøre på Wall Street'en.
Hvorfor skal det være der ? 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-08-02 07:11

In article <1fhb577.3e4bglwm1ctnN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvorfor skal det være der ? 8-D

For at få det til at fungere?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-08-02 07:15

> For at få det til at fungere?

Martin I love you 8-D

Men ved du at det vil fungere ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-08-02 10:30

In article <1fhb5jw.1xfk15v8uym3oN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Men ved du at det vil fungere ?

Jeg fik det da til at fungere med et Lucent-kort. Det kørte så med
Apples drivere.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-08-02 07:54

> For at få det til at fungere?

Nu har jeg installeret Airport 2.0.4 og det har ikke ændret en tøddel på
problemet.

Som jeg ser det må det da være Farallon softwaren som er mangelfuld ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-08-02 08:44

> Som jeg ser det må det da være Farallon softwaren som er mangelfuld ?

Prøv at kigge på:
http://www.proxim.com/support/all/skyline/technotes/tn2001-08-06b.html
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-08-02 08:54

> Prøv at kigge på:
> http://www.proxim.com/support/all/skyline/technotes/tn2001-08-06b.html

Den har jeg netop kigget på, men dér bliver man jo ikke meget klogere
for jeg kan ikke se hvor jeg skal taste WEP koden ind ?

Læser du det ikke som om at det er muligt at taste WEP koden ind i
Farallon SkyLine softwaren ?

Da jeg selv administrerer D-Link'en og dermed hvilken WEP kode som den
skal bruge, så burde det være meget simpelt, men jeg kan bare ikke se
hvor i SkyLine softwaren den skal tastes ind ???!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-08-02 10:33

> Læser du det ikke som om at det er muligt at taste WEP koden ind i
> Farallon SkyLine softwaren ?

Nej ikke helt, mere som et check. Hvad siger den?

> Da jeg selv administrerer D-Link'en og dermed hvilken WEP kode som den
> skal bruge, så burde det være meget simpelt, men jeg kan bare ikke se
> hvor i SkyLine softwaren den skal tastes ind ???!

Husk kun at bruge 40 bits kryptering i D-Link'en, da Farallon kortet
ikker understøtter højere.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-08-02 16:57

> Nej ikke helt, mere som et check. Hvad siger den?

> Husk kun at bruge 40 bits kryptering i D-Link'en, da Farallon kortet
> ikker understøtter højere.

D-Link'en understøtter kun 64 og 128

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-08-02 17:08

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> D-Link'en understøtter kun 64 og 128 [bits kryptering]

Med 64 mener de 40 bits.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-08-02 07:10

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> [...]
> hedder, men det er noget med at man oversætter Airport-koden til en
> talkombination, som man fisker ud fra softwaren til basestationen.

Det er WEP nøglen. For at krypteringen virker skal de to enheder
kende den samme nøgle.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-08-02 07:19

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> Det er WEP nøglen. For at krypteringen virker skal de to enheder
> kende den samme nøgle.

Det er jeg med på, men får jeg den mulighed med Farallon kortet, såfremt
jeg installerer Airport softwaren ? Og i givet fald hvilken version ?

Mac OS 9.2.2 US

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-08-02 10:29

In article <m365y3e84z.fsf@dogbert.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> Det er WEP nøglen. For at krypteringen virker skal de to enheder
> kende den samme nøgle

Det er jeg klar over, men i Airportbasen kan man som kodeord indtaste
Fadoel, hvilket i et ikke-airportkort skal oversættes til hex (svjh).

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 22-08-02 10:09

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mac'en og D-Link'en.
>
> I softwaren til Farallon kortet er der ingen mulighed for at indtaste en

Bare lige en lille kommentar: når du får WEP-kryptering til at virke, så drop
at stole på den med det samme. Læs evt i dk.edb.sikkerhed.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)