Glæde--Lang
Fra : bic

Dato : 22-08-02 00:45

Hej NG
Jeg følger hele tiden med på gruppen, og har læst meget interessant, men nu
må I altså høre, hvad jeg oplevede til aften.
Udemisserne, tre stk, skulle aftenfodres, fortalte de mig, så det skulle
bare være nu. Da jeg kom ud med maden, kom der to små killinger grædende
frem, ca. tre uger, en rød haleløs og en sort/hvid med hale. Jeg har en
haleløs missemor med to killinger på otte dage inde. Jeg hentede straks
kaffefløde med varmt vand, og hjalp dem med at drikke, men de var meget
ulykkelige, så jeg redte en katteseng med et ulddyr til dem, og har været
ude at kigge mange gange, de var stadig alene og ulykkelige.
Nu har jeg hentet dem ind til min missemor, og de spiser, bliver vasket, og
hygger sig gevaldigt. Men nu spekulerer jeg på om de to små på en uge, kan
klare sig mod de to store på ca. tre uger?? Har I nogle ideer om det?? vil
jeg meget gerne høre om dem !!!!!!!!
Der er ro i lejren, og i mig, så sengen kalder, og uret ringer kl. syv.
Venlig hilsen Birte

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 22-08-02 07:22

bic wrote:
Men nu spekulerer jeg på om de to små på en uge, kan
:: klare sig mod de to store på ca. tre uger?? Har I nogle ideer om
:: det??

Hej Birte

Først tillykke med de små, godt at du og Missemor har overskud til dem!

Og dernæst: ja, hvis de to små er raske, kan de sagtens klare sig sammen med
de to store. Jeg spurgte min dyrlæge om ca. det samme, da kuld nr. 2 hos
værkstedsmisserne blev født, og Stribe _ville_ have dem i samme kasse som
Mormis' killinger. De diede alle sammen hos begge mødre, så de små skulle
hver gang kæmpe med de store om patterne. Og her er vel at mærke tale om
fire små, fem store, og fire ugers aldersforskel!
Vores er i dag store og frække hele flokken

Så med blot fire killinger i alt og kun to ugers aldersforskel vil der være
rigeligt til alle, især hvis du husker at give Mormissen et godt
killingefoder ad libitum, -så skal hun nok klare dem som en mis

MVH Mette

Fra : bic

Dato : 23-08-02 07:45

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigeligt til alle, især hvis du husker at give Mormissen et godt
> killingefoder ad libitum, -så skal hun nok klare dem som en mis

Hej Mette
Tak skal du ha', og jeg har flere gange haft killinger i samme kuld, men med
højst 9 dages forskel, jeg er helt beroliget nu.
Jeg havde netop bestilt killingefoder hos Petgo, og så har jeg købt
killinge-modermælks erstatning, det kan Stumpi (missemor) også godt li'.
Ang. overskud fra missemor og mig, det kommer jo bare )
vh Birte