Hjælp til at holde modet oppe
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-02 23:58

Hej Gruppe

Vil I hjælpe os med at holde modet oppe? Det kunne nemlig være bedre.
Årsag....jo I dag måtte vi til dyrlægen med vores vildkattekilling MarieKiks
for 3. gang. Nyseriet og øjnbetændelsen var taget til i styrke trods 2
pencillinkure.
Dyrlægen undersøgte MarieKiks og sagde, at det var ikke så godt som det
kunne være, men omvendt så var der måske stadigvæk en chance for at redde
MarieKiks. Dyrlægen ville gerne have lov at prøve med en intensiv
pencillinkur, men hvis det ikke virker inden de næste 4 dage...dvs hvis
katten får det værre.....ja så er der ikke så meget andet at gøre end at
sende MarieKiks over regnbuebroen.
MarieKiks er nu på intensiv pencillinkur, og vi håber sådan, at det vil
hjælpe hende på vej til at blive rask.
Vi græd bare ved tanken om at hun evt skulle aflives

En modløs

Gonzo

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-08-02 00:09

"Gonzo" <Gonzo Mail> skrev i en meddelelse
> [...]
MarieKiks
> for 3. gang. Nyseriet og øjnbetændelsen var taget til i styrke trods 2

En langtidskur kan være løsningen, så giv ikke op endnu. Jeg har en
kat, som havde samme problemer, da jeg fik hende og selvom hun var
på antibiotikakur, hjalp det ikke før hun til sidst fik en langtidskur på 21
dage. Efter den kur kom det aldrig igen og hun er 9 ½ år og lever i
bedste velgående

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Eva

Dato : 22-08-02 01:24

Hej Gonzo
Tjalfe, Sacha og jeg krydser alt hvad krydses kan for at MarieKiks skal få
det bedre igen.
Håber/ønsker for jer at pencillinkuren gør sin virkning.
De mest positive tanker herfra
Sacha, Tjalfe og Eva
P.S Skriv snart igen så vi kan høre hvordan det går.

Gonzo <Gonzo Mail> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6419e2$0$16824$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Mette B

Dato : 22-08-02 07:53

Hej Gonzo.

Også herfra krydses der fingre og poter for at lille Mariekiks bliver rask
igen.

Mange tanker fra Mette, Choko og Gonzo

Fra : Nynne

Dato : 22-08-02 10:23

Hej Gonzo!

Min mor har med stor success givet begge sine katte urtepenicillin -
specielt den ene har haft mange problemer med pelstab og virkelig dårlig
ånde/mave...
Echinamindråber i vandet er også en god ide, og aldeles ugiftigt!

Det kan du købe hos matas og i helsekostforretninger - bed om kapsler, for
dem kan du åben og så drysse indholdet ud i lidt youghurt eller lignende.

Kiksens problem er at penicillinkuren smadrer hendes system i øvrigt, så hun
ikke har noget at stå imod med - urtepenicillinen går ind og styrker hendes
immunforsvar, så hun gerne skulle have overskud til både at klare
penicillinkuren og komme sig igen bagefter!

En masse trøseknus og næsemøssere herfra + held og lykke!
Nynne, Rikke og Ronja!

"Gonzo" <Gonzo Mail> wrote in message> Hej Gruppe

> [...]
MarieKiks
> for 3. gang. Nyseriet og øjnbetændelsen var taget til i styrke trods 2
...snip...

Fra : Ragna Skott

Dato : 22-08-02 11:32

Hej Gonzo!

Som trøst kan jeg fortælle, at vores Fufu også havde store problemer med at
komme over sin luftvejsinfektion, og at han endda fik lungehindebetændelse
efter at behandlingen var begyndt, men han klarede den trods alt efter at
have fået en antibiotika-sprøjte hveranden dag - i alt 11 gange!
Han fik også prednisolon for lungehindebetændelsen, og i dag er han rask og
vild, som en ungkat skal være.
Fufu og hans forældre sender jer mange positive og medfølende tanker.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-02 20:10

Hej Helle, Eva, Mette B, Nynne og Ragna

Tusind tak for Jeres gode råd og søde opmuntring. Det var lige hvad vi
trængte til, så vi er i bedre humør idag end vi var igår. I stedet for
mismodet prøver vi at fokusere 100% på, at MarieKiks bliver rask. Det
hjælper selvfølgelig også at den lille Kiks virker friskere i dag. Hun har
haft mere energi til at lege.
Vi vil også prøve at følge dit råd Nynne, så vi skal ud på indkøbstur
imorgen...

Endnu en gang...tak

Gonzo