Cu-mine vs. Tualatin
Fra : Cmagic

Dato : 21-08-02 23:15

Hej NG!

Jeg har et bundkort der ikke understøtter Tualatin, og vil derfor opgradere
med en større Cu-mine processor...

Hvordan ser man forskel på det i typebetegnelserne?

Jeg har set nogle hvor der står FC-PGA2, og regner med at det er Tualatin,
men nogle steder giver sælgerne modsigende informationer.
Har jeg forstået det rigtigt eller er jeg helt galt på den?

På forhånd tak
Cmagic

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 22-08-02 09:24

"Cmagic" <cmagic@nospam.get2net.dk> wrote in message
> [...]
> men nogle steder giver sælgerne modsigende informationer.
> Har jeg forstået det rigtigt eller er jeg helt galt på den?

Ja... FCPGA2 er Tualatin. Hvis det er en P!!! kan du se forskellen ved at
Tualatin har 512kB cache og Cu-Mine har 256kB. For en Celeron gælder at
Tualatin har 256kB cache og Cu-Mine har 128kB...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Rene Pedersen

Dato : 22-08-02 17:01

Hvis det er en P!!! kan du se forskellen ved at
> Tualatin har 512kB cache og Cu-Mine har 256kB.

Det er ikke helt rigtigt. Pentium III med Tualatin-kerne fås i to udgaver -
en desktop og en server udgave. Desktop udgaven (fx Pentium III 1.13) har
256 KB L2 cache, mens server udgaven (fx Pentium III 1.13-S) har 512 KB L2
cache. Ikke alle desktop bundkort vil acceptere en server udgave af Pentium
III - fx ASUS TUSL2.

Pentium III:
http://processorfinder.intel.com/scripts/list.asp?ProcFam=25&CorSpd=ALL&SysB
usSpd=ALL&PkgType=ALL

Celeron:
http://processorfinder.intel.com/scripts/list.asp?ProcFam=49&CorSpd=ALL&SysB
usSpd=ALL&PkgType=ALL

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Don

Dato : 22-08-02 20:30

KLIP
> Ikke alle desktop bundkort vil acceptere en server udgave af Pentium
> III - fx ASUS TUSL2.
KLIP

Du mener vel, at netop dette bundkort understøtter en Tualatin?

Mvh Jørn

Fra : Rene Pedersen

Dato : 23-08-02 15:51

> Du mener vel, at netop dette bundkort understøtter en Tualatin?

Ja, det gør det, men ikke server udgaven af Pentium III Tualatin.

Fra http://www.asus.com.tw/mb/socket370/tusl2-c/faq.htm:

"Does TUSL2-C support PIII Tualatin with 512KB L2 cache?

No, PIII Tualatin is targeted at Server level board. It's not supported on
TUSL2-C."

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Don

Dato : 25-08-02 21:00

KLIP
[...]

Det forstår jeg ikke, da mit MB er et ASUS TUSL2-C og min CPU er en PIII
FCPGA2 1.13GHz-S med 512 L2 cache. Det virker fint. Jeg må gå ud fra, at der
er fejl i ASUS's FAQ. Desværre er siden nede i øjeblikket, så jeg kan ikke
se alt hvad de skriver om det, men du har jo også tjekket det.
Tweak-XP bekræfter at jeg har 512 L2 cache, så den må være go' nok. Hmm?

Mvh Don

Fra : Rene Pedersen

Dato : 26-08-02 16:29

> Det forstår jeg ikke, da mit MB er et ASUS TUSL2-C og min CPU er en PIII
> FCPGA2 1.13GHz-S med 512 L2 cache. Det virker fint.

Okay!

> [...]
> se alt hvad de skriver om det, men du har jo også tjekket det.
> Tweak-XP bekræfter at jeg har 512 L2 cache, så den må være go' nok. Hmm?

Ja, åbenbart...ASUS skriver sikkert bare sådan, fordi Intel mener det skal
være sådan...

Best regards
Rene Pedersen