AGP x8 bundkort til P4 socket 478
Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-08-02 23:00

Kender i et AGP x8 bundkort der yder lige så godt som et P4B533-e /
P4B533-V og som er lige så godt at overclocke på som Abit IT7?

Jeg leder med lys og lygte efter bundkortET til mit kommende P4 system.

Jeg har fundet Abit IT7-MAX (ikke 2), som jo skulle være aldeles
fremragende til at overclocke på.
Desværre har det ikke AGP x8.

Indtil videre er det eneste kort jeg har set med AGP x8 et Soltek. Har
i nogen erfaringer med det kort? Eller har i andre / bedre forslag.

Mine krav er at det har låsning af PCI/AGP samt styring af spænding til
cpu-core og hukommelse. Det må gerne understøtte PC2700 og højere DDR
RAM. Jeg regner med at kaste 2 stk. PC2700 DDR RAM fra Samsung i
bundkortet.

Grafikkortet kommer til at være et Radeon 9700 Pro eller et Matrox
Parhelia, så når nu jeg skal opdatere ville det jo være rarest med et
AGP x8 bundkort.
Hvis ikke der findes et godt 8x agp bundkort til OC, så må jeg jo
"nøjes" med et AGP x4 bundkort og så håbe det ikke har alt for stor
indflydelse på performance.

Flemming

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 22-08-02 09:23

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
> cpu-core og hukommelse. Det må gerne understøtte PC2700 og højere DDR
> RAM. Jeg regner med at kaste 2 stk. PC2700 DDR RAM fra Samsung i

IT7-MAX understøtter ikke (officielt i hvert fald) PC2700 - men skulle
absolut ikke give problemer med hastigheden...!

> Hvis ikke der findes et godt 8x agp bundkort til OC, så må jeg jo
> "nøjes" med et AGP x4 bundkort og så håbe det ikke har alt for stor
> indflydelse på performance.

Ifølge alt hvad jeg endnu har læst, kommer AGPx8 til at betyde et sted
mellem ingenting og absolut ingenting...! Som det er nu betyder forskellen
på x2 og x4 stort set intet. Forskellen bliver mindre jo mere hukommelse,
der er på kortet - så hvis du bare køber et 128MB kort (som det ser ud til
du vil) så kommer AGPx4/8 ikke til at betyde noget før du får fyldt kortets
hukommelse op - og det ser ud til at alle dagens grafikchips alligevel
kommer til at sætte grænsen for hastigheden inden mængden af hukommelse gør
det. AGP x4 og x8 er standarder der blev vedtaget da et VILDT grafikkort
mønstrede 8 MB Ram...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-08-02 13:57

<-------------------->
> IT7-MAX understøtter ikke (officielt i hvert fald) PC2700 - men skulle
> absolut ikke give problemer med hastigheden...!
<-------------------->

Alle Intel 845E understøtter de hurtige ram Uofficelt mit Abit IT7 har
kørt 178 Mhz på ramen.
http://www.tweakup.dk/jump.php?mode=jump&to=1&id=926

<--------------------------->

> [...]
gør
> det. AGP x4 og x8 er standarder der blev vedtaget da et VILDT grafikkort

<-------------------------->

Har samme opfattelse så jeg kunne ikke være mere enig

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-08-02 00:52

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in

> Alle Intel 845E understøtter de hurtige ram Uofficelt mit Abit
> IT7 har kørt 178 Mhz på ramen.
> http://www.tweakup.dk/jump.php?mode=jump&to=1&id=926

Det lyder jo godt.

> Har samme opfattelse så jeg kunne ikke være mere enig

Jeg har også andre steder læst at det for tiden intet vil betyde for
performance. Men med den store investering i systemet jeg er i gang med
er det ikke planen jeg skal opdatere til næste år, hvor jo både Doom
III og Ut 2003 udkommer, og de kræver jo noget mere og så var det jeg
tænkte at det var nok bedre at have et 8x end et 4x til den tid. Men
jeg har ikke kunnet finde et kort der har fået gode anmeldelser med et
AGP 8x interface, så jeg tror jeg vil følge jeres råd og anskaffe mig
et IT-7 (Max).

Mvh
Flemming