Hvem har brændt sig?
Fra : Gismo

Dato : 21-08-02 22:16

Er der nogen der har købt en CV i Tyskland og følt at det ikke var umagen
værd, enten var de økonomiske fordele for små eller var der problemer af
anden art.

De indlæg som jeg har læst indtil nu har overbevist mig om at den næste CV
skal hentes D, men det kan jo være, jeg tager fejl.

Gismo

Fra : Brian S. Nielsen

Dato : 22-08-02 10:47

On Wed, 21 Aug 2002 23:15:42 +0200, "Gismo"
<baatnakkedummy@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>De indlæg som jeg har læst indtil nu har overbevist mig om at den næste CV
>skal hentes D, men det kan jo være, jeg tager fejl.

Jeg har ikke selv erfaring med køb i Tyskland, men der var en artikel
i sidste DCU blad. Du kan læse artiklen her:

http://www.campingnettet.dk/PDF/14-15(2).pdf

DCU's holdning skinner vist tydeligt igennem, men artiklen belyser dog
evt. problemstillinger.

mvh
Brian S. Nielsen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 22-08-02 11:01

> http://www.campingnettet.dk/PDF/14-15(2).pdf
>
> DCU's holdning skinner vist tydeligt igennem, men artiklen belyser dog
> evt. problemstillinger.

Ja, artiklen i DCU's blad ligner bestillingsarbejde for Campingbranchen.
Havde DCU dog bare valgt at belyse både ulemper og fordele ved køb i
Tyskland ?
Havde DCU dog bare valgt at kontakte personer som har købt i udlandet, så
sagen kunne være ordenligt belyst. Så kunne artiklen være en umærket
forbrugeroplysning, men som resultatet er blevet - er det blevet en ensidig
tolkning til danske forhandlerers fordel.

Der kører en debat i øjeblikket på www.campisten.hotforum.dk

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : PHK

Dato : 22-08-02 13:03

"Tommy Hansen" <tommy.hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, artiklen i DCU's blad ligner bestillingsarbejde for Campingbranchen.
> Havde DCU dog bare valgt at belyse både ulemper og fordele ved køb i
> Tyskland ?

Tommy - du kom mig i forkøbet!

> [...]
> forbrugeroplysning, men som resultatet er blevet - er det blevet en
ensidig
> tolkning til danske forhandlerers fordel.

Og dog - lidt modvind her og der - og vi er tilbage i sporet igen.

Jeg sparede 25-30.000 kr. for 4 år siden. Hvis jeg ikke havde gjort det, er
der 2 år til jeg skal begynde at afdrage på dem. Så er de vokset lidt og
besparelsen er blevet endnu større :)

--
_
|_|

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 22-08-02 14:30

Desværre mener jeg ikke at man kan bruge DCU bladet til særlig meget, det er
en stor reklame for campingbrancen. Har man et "Nej tak til reklame" skilt
på postkassen burde det egentlig ikke havne i postkassen.

Mvh
Heine Hvidberg
Medlem af DCU på sidste år........

www.toyota-forum.dk

Fra : Tommy Hansen

Dato : 22-08-02 14:54

> [...]
> en stor reklame for campingbrancen. Har man et "Nej tak til reklame" skilt
> på postkassen burde det egentlig ikke havne i postkassen.

Helt enig !

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 23-08-02 11:52

Besvarelse til indlæggene som helhed
Jeg syntes det er sådan med mange "forenings-blade"
Hvis du vil annoncere i bladet kan du få næsten alt den spalteplads du
ønsker - og Ihh hvor er bladet så glad for at man annoncerer

Der mangler kritisk gennemgang udi den journalistiske retning-

Ensidighed til annoncørernes fordel er at læse næsten hver gang.

Så derfor er jeg IKKE særlig glad for DCU - bladet - Men se lige andre
foreningers blade -
De er ikke meget bedre.

DK Camp er OK - men også "farvet".

venlig hilsen
Carsten Laursen

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-08-02 12:22

> DK Camp er OK - men også "farvet".

DK camp er grundlagt at campingpladserne derfor er de nok ikke så farvet
hvad angår vogne osv. men hvad angår indlæg om CVpladser ville jeg nok læse
med et gram salt til .

Hilsen Jørgen

Fra : Janne Madsen

Dato : 22-08-02 22:20

Gismo <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6402e8$0$668$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
>
> De indlæg som jeg har læst indtil nu har overbevist mig om at den næste CV
> skal hentes D, men det kan jo være, jeg tager fejl.

Brændt sig og brændt sig
Med rissiko for at nogle vil påstå at jeg ikke ved en ski... om det da det
ikke lige er i Tyskland men i Sverige jeg har købt mine vogne så stod jeg
med en vogn uindregistreret og med udsigten til en ekstraudgift på ca. 10000
dkr. for at få den registreret. Kun fordi jeg kendte til procedurer samt
kendte til registreringsregler mv sparede jeg pengene og kom på ferie.
Endvidere var jeg nød til at påtage mig ansvaret for skjulte fejl mv. som
dog ikke gav problemer i mit tilfælde.
Intet er rosenrødt, ej heller syd for kongeåen men besparelserne er der,
endog større hvis man handler privat og der er mulighed for at få fat i
vogne og udstyrsvarianter der ellers er vanskelige at få i Danmark men man
skal lige tænke sig om, man får nu engang ikke udført garantireparationer på
en fremmed vogn i Danmark.
mvh
Lennart